Με την ενοχή για διαφορετικές όμως κατά περίσταση πράξεις και των τεσσάρων κατηγορουμένων έπεσε η αυλαία στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας για την υπόθεση της διαρροής των ηλεκτρονικών διευθύνσεων ψηφοφόρων του απόδημου ελληνικού στις ευρωεκλογές του 2024. Οι ποινές που επιβλήθηκαν στους κατηγορούμενους ήταν διαφορετικές ανάλογα και με την κρίση επί της ενοχής. Το πλαίσιο ξεκινούσε από φυλάκιση 8 μηνών και έφτασε μέχρι 20 μήνες, που επιβλήθηκε στην Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, όλες με τριετή αναστολή.
Συγκεκριμένα το δικαστήριο κήρυξε ένοχη την πρώην ευρωβουλευτή Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και τον πρώην γενικό γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών και για τις δύο πράξεις, κατά περίπτωση ομόφωνα ή κατά πλειοψηφία. Για τους άλλους δύο κατηγορούμενους κατέληξαν σε κρίση ενοχής μόνο για το αδίκημα της παράβασης του νόμου περί προσωπικών δεδομένων. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι η πρόεδρος του δικαστηρίου κράτησε τις μειοψηφίες τασσόμενη υπέρ της αθώωσης κατηγορουμένων για συγκεκριμένες πράξεις. Η διαφοροποίηση της προέδρου αποτυπώθηκε λίγο αργότερα και ως προς την επιβολή των ποινών καθώς είχε τη γνώμη ότι σε ορισμένες περιπτώσεις έπρεπε να επιβληθεί χαμηλότερη ποινή στους κατηγορουμένους.
Οι ποινές
Οι δικαστές διαφοροποιήθηκαν από την εισαγγελική πρόταση και αποφάσισαν:
Σε όλους τους κατηγορουμένους ομόφωνα το δικαστήριο με σύμφωνη γνώμη της Εισαγγελέως της έδρας αναγνώρισε το ελαφρυντικό του σύννομου βίου.
Η απόφαση απαγγέλθηκε παρουσία της πρώην ευρωβουλευτή και των συγκατηγορουμένων της, ενώ στο δικαστήριο ήταν και ορισμένοι από τους ψηφοφόρους που έχουν προσφύγει στη δικαιοσύνη και έχουν δηλώσει παράσταση προς υποστήριξη κατηγορίας για το ποινικό σκέλος της υπόθεσης.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι η υπόθεση αυτή που έχει και πολιτικό αντίκτυπο είχε επιληφθεί η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ενώ οι ψηφοφόροι έχουν προσφύγει τόσο στα αστικά δικαστήρια όσο και στη διοικητική δικαιοσύνη.
Πηγή: in.gr

