Ελλάδα

Τατόι: Πώς έγινε το ατύχημα με το εκπαιδευτικό αεροσκάφος, τα σενάρια Νοσηλεύονται οι δύο χειριστές

Τατόι: Πώς έγινε το ατύχημα με το εκπαιδευτικό αεροσκάφος, τα σενάρια  Νοσηλεύονται οι δύο χειριστές

Η Πολεμική αεροπορία, αναζητά τα αίτια της πτώσης του εκπαιδευτικού αεροσκάφους στο Τατόι - Τα σενάρια που εξετάζονται Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τοατύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τετάρτης (08/10) στην αεροπορική βάση της Δεκέλειας στοΤατόι,όταν εκπαιδευτικό

Η Πολεμική αεροπορία, αναζητά τα αίτια της πτώσης του εκπαιδευτικού αεροσκάφους στο Τατόι - Τα σενάρια που εξετάζονται

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τοατύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τετάρτης (08/10) στην αεροπορική βάση της Δεκέλειας στοΤατόι,όταν εκπαιδευτικό αεροσκάφος της Πολεμικής αεροπορίας,έχασε ύψος και κατέπεσε σε χωράφι ενώ τα μέλη του πληρώματος, δύο εκπαιδευτές της Σχολής Ικάρων, νοσηλεύονται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο της Αεροπορίας.

ΗΠολεμική Αεροπορίαπου έχει αναλάβει τις έρευνες για το ατύχημα, αναζητά τααίτια που προκάλεσαν την πτώση του εκπαιδευτικού αεροσκάφους. Σύμφωνα με το MEGA, τα σενάρια που εξετάζονται είναι: Είτε ριπή ανέμου, είτε λάθος χειρισμός, είτε κάποια μηχανική βλάβη.

Τα επικρατέστερα σενάρια είναι δύο: Το πρώτο είναι να έκανε κράτηση ο κινητήρας, δηλαδή να υπήρξε ξαφνική βλάβη που προκάλεσε την άμεση απώλεια ύψους
Και το δεύτερο είναι οι δύο πιλότοι να έκαναν άσκηση απώλειας κινητήρα και κατά την διάρκεια της προσπάθειας να τεθεί ξανά σε λειτουργία, αυτό να μην κατέστη εφικτό.

Πτώση αεροσκάφους στο Τατόι: Έκανε την εικονική άσκηση κράτηση κινητήρα

Ο Αντιπτέραρχος ε.α. Ιώαννης Βαμβάκος μίλησε στην Κοινωνία Ώρα MEGA για το συμβάν. Δεν θα πρέπει να ανησυχούμε γιατί το αεροσκάφος αυτό είναι διθέσιο εκπαιδευτικό, καινούριο, το έχουμε 5-6 χρόνια, είναι αεροσκάφη απόλυτα ασφαλή, αρχικού σταδίου εκπαίδευσης ιταλικής κατασκευής. Οι δύο ιπτάμενοι, έμπειροι εκπαιδευτές και οι δύο, έκαναν πτήση αξιολόγησης πάνω από το Τατόι και έκαναν προβλεπόμενη άσκηση. Η αποστολή του αεροσκάφους είναι για εκπαίδευση, είπε αρχικά.

Απογειώθηκε πήγε στα 1200 πόδια, έκανε την εικονική άσκηση κράτηση κινητήρα. Δεν σβήνεις τον κινητήρα σαφώς, χαμηλώνεις πολύ και λίγο πριν την επαφή με τον διάδρομο, ξαναβάζεις τον κινητήρα μπροστά και συνεχίζεις κανονικά. Στο σημείο όπου οι δυο ιπτάμενοι επιχείρησαν να βάλουν τον κινητήρα μπροστά στο 100% ή ο κινητήρας δεν άκουσε ή είχαμε κάποια αστοχία ή είναι κάτι που θα το βρεθεί η επιτροπή διερεύνησης. Ευτυχώς έχουμε τους δύο ιπτάμενους αρτιμελείς με κάποια μικρά προβλήματα υγείας, θα δώσουνε κατάθεση και θα δούμε τι συνέβη. Έχουμε το αεροσκάφος ολόκληρο, σπασμένο βέβαια και δεν ξέρουμε αν μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί, έχουμε τις μαρτυρίες για να καταλήξουμε στο συμπέρασμά το τι συνέβη, συνέχισε ο κ. Βαμβάκος.

Νοσηλεύονται οι δύο πιλότοι

Οι δύο εκπαιδευτές τηςΣχολής Ικάρωνπαραμένουν στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας και υποβάλλονται στις απαραίτητες εξετάσεις, εργαστηριακές και απεικονιστικές.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο ένας από τους δύο φέρει κατάγματα στα άκρα και ο άλλος φέρει χτύπημα στο κεφάλι και παρακολουθείται από τους αρμόδιους γιατρούς.

Θα παραμείνουν και οι δύο για λίγες ημέρες ακόμη στο νοσοκομείο για παρακολούθηση από τους γιατρούς, αλλά και για να ολοκληρωθεί ο κύκλος των εξετάσεων που προβλέπει το πρωτόκολλο ασφάλειας πτήσεων μετά από πτώση με αεροσκάφος.

Ο αρχηγός τηςΠολεμικής Αεροπορίας, αντιπτέραρχοςΔημοσθένης Γρηγοριάδης, που βρίσκεται σε προγραμματισμένη σύσκεψη στοΝΑΤΟ, διαρκώς ενημερώνεται για την κατάσταση της υγείας των δύο τραυματιών αλλά και για τις εξετάσεις που γίνονται σε αυτούς.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio