Ο διπλός σεισμός στη Βενεζουέλα το βράδυ της Τετάρτης 24/6 προκάλεσε ανείπωτη τραγωδία, με δεκάδες νεκρούς και χιλιάδες αγνοούμενους. Οι φόβοι ότι ο αριθμός των θυμάτων θα αυξηθεί επιβεβαιώνονται, ενώ οι εικόνες καταστροφής κάνουν τον γύρο του διαδικτύου. Για τις ισχυρές αυτές σεισμικές δονήσεις μίλησε ο Ευθύμιος Λέκκας, καθηγητής Διαχείρισης Καταστροφών και πρόεδρος του ΟΑΣΠ.
Ο κ. Λέκκας, μιλώντας στην ΕΡΤ, εξήγησε τι σημαίνει στην πράξη ένας σεισμός άνω των 7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, όπως αυτοί που έπληξαν τη χώρα της Νότιας Αμερικής. Τόνισε το μέγεθος της ενέργειας που απελευθερώθηκε και τις συνέπειες που είχε στις υποδομές και στους κατοίκους.
Όπως ανέφερε: «Τα 7,5 Ρίχτερ που ήταν ο δεύτερος σεισμός, αντιστοιχούν σε 2 εκατομμύρια τόνους δυναμίτιδας, ή σε 180 ατομικές βόμβες Χιροσίμα. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι η ενέργεια που απελευθερώθηκε ήταν τεράστια με αποτέλεσμα να έχουμε όλα αυτά που βλέπουμε εδώ και 24 ώρες».
Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο μετασεισμών μετά τα 7,2 και 7,5 Ρίχτερ, ο καθηγητής απάντησε: «Σύμφωνα με τα δεδομένα τα οποία υπάρχουν, περιμένουμε έναν σεισμό της τάξεως των 6,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. Αυτό όμως είναι μία προσέγγιση γιατί η κάθε περιοχή έχει το δικό της δυναμικό, έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, συνεπώς είναι ένα μέσο μέγεθος το οποίο περιμένουμε».
«Οι δύο αυτοί σεισμοί, οι τεράστιοι αυτοί σεισμοί, συμπλήρωσαν ο ένας τον άλλον, ως προς την καταστροφή των κτιρίων. Ο πρώτος σεισμός έκανε βλάβες σε μικρού όγκου κτίρια στη γύρω περιοχή, ενώ ο δεύτερος σεισμός προξένησε βλάβες σε μεγάλου όγκου κτίρια, ψηλά κτίρια και έτσι λοιπόν είχαμε ένα ευρύτατο φάσμα καταστροφών και από τις δύο σεισμικές δονήσεις», πρόσθεσε ο καθηγητής, επισημαίνοντας την έκταση της καταστροφής που άφησε πίσω του ο διπλός σεισμός.
Αναφορικά με το εάν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στον ελληνικό χώρο, σημείωσε: «Έχουμε να κάνουμε με τη σύγκρουση δύο μεγάλων λιθοσφαιρικών πλακών, της νοτίου Αμερικής και της βόρειας Αμερικής, είναι τεκτονικά ρήγματα τα οποία είναι μία τάξη μεγαλύτερα από ό,τι υπάρχουν στον ελληνικό χώρο». Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι στην Ελλάδα οι σεισμοί συνήθως δεν ξεπερνούν τους 7 βαθμούς της κλίμακας Ρίχτερ.
Πηγή: tanea.gr

