Κόσμος

ΔΟΑΕ: Μόλις αρχίσαμε συνομιλίες με το Ιράν – Χρειάζεται προηγμένο σύστημα επαλήθευσης για τα πυρηνικά

ΔΟΑΕ: Μόλις αρχίσαμε συνομιλίες με το Ιράν – Χρειάζεται προηγμένο σύστημα επαλήθευσης για τα πυρηνικά

Ένα σύστημα επαλήθευσης που θα είναι «πολύ προηγμένο» χρειάζεται στο Ιράν μετά την πρόσφατη σύγκρουση, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η χώρα αυτή δεν θα αναπτύξει πυρηνικά όπλα, δήλωσε σήμερα ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ).

«Ο στόχος αυτής της συμφωνίας (ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ιράν) είναι να εγγυηθεί ότι δεν θα υπάρξει ανάπτυξη πυρηνικών όπλων στο Ιράν. Η ιρανική κυβέρνηση έχει δηλώσει με μεγάλη σαφήνεια ότι δεν έχει αυτήν την πρόθεση», σημείωσε ο Ραφαέλ Γκρόσι σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε από την Ιαπωνία, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

«Ωστόσο βεβαίως οι προθέσεις δεν αρκούν. Οφείλουμε να θέσουμε σε εφαρμογή ένα σύστημα επαλήθευσης πολύ προηγμένο (…) το συντομότερο δυνατό», πρόσθεσε ο Γκρόσι.

Επίσης σημείωσε ότι ο οργανισμός επίβλεψης «μόλις άρχισε» συνομιλίες με το Ιράν μετά την πρόσφατη προκαταρκτική συμφωνία της Τεχεράνης με την Ουάσιγκτον σχετικά με το μέλλον του αποθέματος ουρανίου της Τεχεράνης.

Αρχικές συνομιλίες

«Έγιναν αρχικές συνομιλίες (…) Αναμένουμε να επιταχυνθεί προσεχώς αυτή η εργασία», σημείωσε.

Η Τεχεράνη ανέκαθεν αρνείται ότι επιδιώκει την απόκτηση πυρηνικού όπλου, εμμένοντας ωστόσο στο δικαίωμά της στην εκμετάλλευση ενός πλήρους πυρηνικού τομέα για μη στρατιωτικούς σκοπούς.

Βάσει νόμου που ψήφισε το κοινοβούλιο, οι ιρανικές αρχές ανέστειλαν τον Ιούλιο του 2025 τη συνεργασία με τον ΔΟΑΕ, όταν ΗΠΑ και Ισραήλ βομβάρδισαν τις πυρηνικές του εγκαταστάσεις.

Ωστόσο τον Σεπτέμβριο δέχθηκαν να υποδεχθούν εκ νέου επιθεωρητές του οργανισμού, μετά τη συμφωνία επί ενός νέου πλαισίου και μέλη του οργανισμού έχουν μεταβεί τους τελευταίους αυτούς μήνες εκεί, περιλαμβανομένης μετάβασής τους τον Ιούνιο 2026 για να επισκεφθούν τον πυρηνικό σταθμό του Μπουσέρ. Ωστόσο δεν είχαν πρόσβαση στις εγκαταστάσεις που βομβαρδίστηκαν.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;