Το Κρεμλίνο εκτιμά ότι η πυρηνική αποτροπή αποτελεί «το μόνο πράγμα» που προστατεύει τον πλανήτη από έναν νέο «παγκόσμιο πόλεμο», αν και, όπως παραδέχεται, δεν αποτρέπει τη συνέχιση «περιφερειακών συγκρούσεων».
Μιλώντας σε φόρουμ που διεξάγεται στη Μόσχα, ο ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Πέρα από την πυρηνική αποτροπή δεν μας μένει τίποτα άλλο στον κόσμο. Είναι το μοναδικό πράγμα που προστατεύει τον πλανήτη από έναν παγκόσμιο πόλεμο. Και ναι, δεν μας προστατεύει από περιφερειακές συγκρούσεις, η δυναμική των οποίων (ως απειλή) συνεχίζει να αυξάνεται»
Από την έναρξη της εισβολής της στην Ουκρανία, πριν από περισσότερα από τέσσερα χρόνια, η Ρωσία προβάλλει διαρκώς την ισχύ του πυρηνικού της οπλοστασίου. Παράλληλα, έχει απειλήσει επανειλημμένα με τη χρήση του, εντείνοντας τις διεθνείς ανησυχίες για την ασφάλεια.
Η Μόσχα έχει επίσης χρησιμοποιήσει τρεις φορές πυραύλους Ορέσνικ εναντίον της Ουκρανίας. Πρόκειται για υπερηχητικούς, τελευταίας γενιάς πυραύλους, ικανούς να φέρουν πυρηνικές κεφαλές, γεγονός που ενισχύει τη στρατιωτική πίεση της Ρωσίας στο πεδίο.
Η λήξη της συνθήκης New START
Η συνθήκη New START, η τελευταία διμερής συμφωνία για τα πυρηνικά μεταξύ Ρωσίας και Ηνωμένων Πολιτειών, εξέπνευσε τον Φεβρουάριο του 2026. Είχε υπογραφεί το 2010 και προέβλεπε τον περιορισμό του αριθμού εκτοξευτών και στρατηγικών πυρηνικών κεφαλών που μπορούσαν να διαθέτουν οι δύο χώρες.
Επιπλέον, ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ είχε διαβεβαιώσει, λίγο μετά τη λήξη της συνθήκης, ότι η Μόσχα θα συνεχίσει να τηρεί τα όρια που αυτή προέβλεπε, εφόσον το ίδιο πράξουν και οι ΗΠΑ. Ωστόσο, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν είχε τονίσει ότι η ανάπτυξη των πυρηνικών δυνατοτήτων της Ρωσίας αποτελεί «απόλυτη προτεραιότητα» για τη χώρα.
Πηγή: tanea.gr

