Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου δήλωσε ότι η χώρα του πρέπει να «απελευθερωθεί» από τη στρατιωτική εξάρτηση από τις Ηνωμένες Πολιτείες και να αναπτύξει τις δικές της δυνατότητες παραγωγής όπλων, προσθέτοντας ότι αυτό είναι απαραίτητο για την υποστήριξη του συνεχιζόμενου αγώνα εναντίον του Ιράν και των «αντιπροσώπων» του στην περιοχή.
Σε ομιλία του κατά τη διάρκεια συνάντησης με έφεδρους αξιωματικούς στο Γκους Ετσιόν της Δυτικής Όχθης, την περασμένη Πέμπτη, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από το γραφείο του, ο Νετανιάχου δήλωσε: «Εκτιμώ ιδιαίτερα τη στήριξη που έχουμε λάβει — και που έχω εξασφαλίσει όλα αυτά τα χρόνια — από τους Αμερικανούς φίλους μας. Όμως σήμερα λέω: Χρειαζόμαστε το δικό μας ανεξάρτητο σύστημα παραγωγής όπλων. Πρέπει να κατασκευάζουμε τα δικά μας όπλα».
«Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε το Ιράν και τους proxies του. Τους έχουμε χτυπήσει σκληρά. Δεν έχει τελειώσει ακόμα, αλλά εξαρτάται από τη δύναμή μας. Το πού θα βρισκόμαστε σε 30 χρόνια εξαρτάται από τη δύναμή μας. Γι’ αυτόν τον λόγο, αυτό που κάνουμε τώρα είναι να χτίζουμε ακόμη μεγαλύτερη δύναμη», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι θέλει το Ισραήλ «να διαθέτει ανεξάρτητη ικανότητα παραγωγής οπλισμού».
Το «καρφί» Βανς
Ο Νετανιάχου δέχεται κύμα επικρίσεων στο εσωτερικό καθώς οι ΗΠΑ φαίνεται να βάζουν σε δεύτερη μοίρα το Ισραήλ προκειμένου να απεμπλακούν από τον πόλεμο στο Ιράν.
«Πρέπει να απελευθερωθούμε από την εξάρτηση, να συνεχίσουμε να ενισχύουμε όλο και περισσότερο τη δύναμή μας, να ενσωματώνουμε όλο και περισσότερη τεχνολογία και να εκπαιδεύουμε όλο και περισσότερες γενιές διοικητών όπως εσείς — γιατί τελικά αυτό είναι που θα καθορίσει τη θέση μας», ανέφερε ακόμα ο Νετανιάχου.
Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Τζέι Ντι Βανς, σημείωσε σε συνέντευξη Τύπου την περασμένη εβδομάδα ότι τους τελευταίους μήνες, «τα δύο τρίτα των αμυντικών όπλων που έχουν προστατεύσει το Ισραήλ» ήταν αμερικανικής κατασκευής και χρηματοδοτήθηκαν από τους φόρους των Αμερικανών.
Αξιωματούχοι των ΗΠΑ και του Ισραήλ ανέφεραν ότι οι συνομιλίες που ξεκίνησαν πρόσφατα για ένα νέο δεκαετές πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των ΗΠΑ και του Ισραήλ στον τομέα της ασφάλειας αποσκοπούν στη «σταδιακή μετάβαση» του πλαισίου «από τη βοήθεια σε μια πλήρως αμοιβαία εταιρική σχέση».
Πηγή: in.gr

