Ο υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο εξέφρασε εκ νέου την έντονη αντίθεση των Ηνωμένων Πολιτειών στην επιβολή τελών διέλευσης στα Στενά του Ορμούζ, προειδοποιώντας ότι ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να προκαλέσει «απόλυτο χάος» στη διεθνή ναυσιπλοΐα.
Μιλώντας στη Μανάμα του Μπαχρέιν, κατά τη διάρκεια συνάντησης με τους ομολόγους του από το Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου (CCG), ο Ρούμπιο τόνισε τους σοβαρούς κινδύνους που θα συνεπαγόταν μια τέτοια απόφαση για την ασφάλεια και τη σταθερότητα των θαλάσσιων εμπορικών οδών.
«Εάν δεχθούμε ότι μπορούμε να επιβάλλουμε χρέωση για τη χρήση μιας διεθνούς θαλάσσιας οδού διότι βρίσκεται κοντά στο έδαφός μας, αυτό θα εξαπλωνόταν στον κόσμο σαν επιδημία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός, επισημαίνοντας τον κίνδυνο δημιουργίας επικίνδυνου προηγουμένου.
Η παρέμβαση του Ρούμπιο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων διαβουλεύσεων μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και των χωρών του Κόλπου, με στόχο τη διατήρηση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας και της γεωπολιτικής σταθερότητας στην περιοχή.
Πηγή: tanea.gr

