Το σώμα της Σάρα Μπάρτμαν ήταν η ανακάλυψη για τους λευκούς ιδιοκτήτες της οι οποίοι την έστειλαν σε περιοδεία freak shows σε Λονδίνο και Παρίσι. Ο στεατοπυγικός σωματότυπός της με τους έντονους γλουτούς αποτέλεσε αντικείμενο εξωτικοποίησης και σεξουαλικού φετιχισμού από
Το σώμα της Σάρα Μπάρτμαν ήταν η ανακάλυψη για τους λευκούς ιδιοκτήτες της οι οποίοι την έστειλαν σε περιοδεία freak shows σε Λονδίνο και Παρίσι. Ο στεατοπυγικός σωματότυπός της με τους έντονους γλουτούς αποτέλεσε αντικείμενο εξωτικοποίησης και σεξουαλικού φετιχισμού από ευρωπαίους επιστήμονες και θεατές. Η Μπάρτμαν εντάχθηκε στην αποικιοκρατική φαντασίωση της σεξουαλικά διαθέσιμης μαύρης γυναίκας. Κι ενώ έγινε περίγελος, καταλήγοντας αλκοολική και πεθαίνοντας φυματική, την ίδια στιγμή η φιγούρα της υποδόρια επηρέασε την ευρωπαϊκή μόδα εκείνης της εποχής. Ηταν τότε που η γραμμή S χάρη στη φούστα κρινολίνο υπερτόνιζε τις φτιαχτές καμπύλες της νεωτερικής θηλυκότητας.
Η συγγραφέας φεμινίστρια Αν Μακ Κλίντοκ, καθηγήτρια σπουδών φύλου στο Princeton University έχει επισημάνει στο έργο της Imperial Leather (Routledge, 1995) την παράδοξη σχέση μεταξύ αποικιακής επιθυμίας και μόδας συνδέοντας την ιστορία της Σάρα Μπάρτμαν με την αισθητική του κρινολίνου. Η ίδια αναφέρει ότι η ευρωπαϊκή μόδα αντέγραψε με όρους ελέγχου και κομψότητας αυτό που η ίδια κοινωνία χαρακτήριζε τερατώδες.
Πηγή: tanea.gr

