Κόσμος

Διαφημίσεις τέλος: Το Facebook και το Instagram γίνονται premium στο Ηνωμένο Βασίλειο

Διαφημίσεις τέλος: Το Facebook και το Instagram γίνονται premium στο Ηνωμένο Βασίλειο

Οι χρήστες του Facebook και του Instagram στο Ηνωμένο Βασίλειο θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες χωρίς διαφημίσεις με κόστος έως 3,99 το μήνα. Η Meta του Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανταποκρίνεται στις ρυθμιστικές προειδοποιήσεις σχετικά με τις εξατομικευμένες διαφημίσεις,

Οι χρήστες του Facebook και του Instagram στο Ηνωμένο Βασίλειο θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες χωρίς διαφημίσεις με κόστος έως 3,99 το μήνα.

Η Meta του Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανταποκρίνεται στις ρυθμιστικές προειδοποιήσεις σχετικά με τις εξατομικευμένες διαφημίσεις, στις οποίες τα δεδομένα των χρηστών επεξεργάζονται για την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων, με την έναρξη μιας συνδρομητικής υπηρεσίας χωρίς διαφημίσεις.

Οι χρήστες μέσω web θα χρεώνονται 2,99 το μήνα, ενώ οι χρήστες κινητών τηλεφώνων 3,99 το μήνα, για να περιηγούνται στο Facebook και το Instagram χωρίς στοχευμένες διαφημίσεις. Εάν οι λογαριασμοί είναι συνδεδεμένοι, οι χρήστες χρειάζεται να πληρώνουν μόνο μία μηνιαία συνδρομή.

Αυτό θα δώσει στους κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου την επιλογή να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το Facebook και το Instagram δωρεάν με εξατομικευμένες διαφημίσεις ή να εγγραφούν για να σταματήσουν να βλέπουν διαφημίσεις, δήλωσε η Meta.

Η εταιρεία ανέφερε ότι η υπηρεσία θα κυκλοφορήσει τις επόμενες εβδομάδες. Οι χρήστες που δεν θα επιλέξουν τη συνδρομή θα συνεχίσουν να βλέπουν διαφημίσεις βασισμένες στα προσωπικά τους δεδομένα.

Η προσφορά συνδρομής είναι παρόμοια με μια υπηρεσία που προσφέρει η Meta στην ΕΕ, η οποία έχει κριθεί παραβίαση του νόμου για τις ψηφιακές αγορές νομοθεσία που έχει στόχο να περιορίσει τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες από το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο 200 εκατ. ευρώ στη Meta φέτος, δηλώνοντας ότι η εταιρεία θα έπρεπε να είχε λανσάρει μια δωρεάν έκδοση των ιστοσελίδων της που χρησιμοποιούσε λιγότερο λεπτομερή προσωπικά δεδομένα όπως φύλο, ηλικία και τοποθεσία για τη δημιουργία στοχευμένων διαφημίσεων.

Η βρετανική αρχή προστασίας δεδομένων, Information Commissioners Office, δήλωσε ότι καλωσορίζει την κίνηση αυτή.

Πηγή: tanea.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio