Κόσμος

Αυτό είναι το ταχύτερο επιχειρηματικό jet στον κόσμο: Πάει Νέα Υόρκη Σιγκαπούρη χωρίς στάση

Αυτό είναι το ταχύτερο επιχειρηματικό jet στον κόσμο: Πάει Νέα Υόρκη  Σιγκαπούρη χωρίς στάση

Η καναδική αεροναυπηγική εταιρεία Bombardier ανακοίνωσε ότι το Global 7500, το ταχύτερο επιχειρηματικό jet στον κόσμο, κατέρριψε το 150ό παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας, επιβεβαιώνοντας τη θέση του ως το απόλυτο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Ρεκόρ με επιβάτες μέσα Πολλά από αυτά τα

Η καναδική αεροναυπηγική εταιρεία Bombardier ανακοίνωσε ότι το Global 7500, το ταχύτερο επιχειρηματικό jet στον κόσμο, κατέρριψε το 150ό παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας, επιβεβαιώνοντας τη θέση του ως το απόλυτο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

Ρεκόρ με επιβάτες μέσα

Πολλά από αυτά τα ρεκόρ, όπως τονίζουν στελέχη της εταιρείας, επιτεύχθηκαν με επιβάτες επί του σκάφους, γεγονός που υπογραμμίζει τη σταθερότητα και αξιοπιστία του αεροσκάφους σε πραγματικές συνθήκες πτήσης.

Το Global 7500 δεν ξεχωρίζει μόνο για την ταχύτητά του Mach 0,925, δηλαδή περίπου 1.140 χλμ/ώρα αλλά και για την εμβέλειά του, που φτάνει τις 7.700 ναυτικές μίλια (14.260 χλμ), επιτρέποντας υπερατλαντικά ταξίδια χωρίς ενδιάμεσες στάσεις.

Ενδεικτικά, το αεροσκάφος έχει πραγματοποιήσει τη μακρύτερη πτήση στην ιστορία της επιχειρηματικής αεροπορίας, πετώντας απευθείας από το Σίδνεϊ στο Ντιτρόιτ, διαδρομή 8.225 ναυτικών μιλίων (15.232 χλμ) χωρίς στάση.

Ομαλή πτήση

Χάρη στο καινοτόμο Smooth Flĕx Wing, η πτέρυγα του αεροσκάφους προσφέρει υψηλότερη άντωση, αεροδυναμική αποδοτικότητα και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, εξασφαλίζοντας παράλληλα εξαιρετικά ομαλή πτήση ακόμη και σε απαιτητικές καιρικές συνθήκες.

Το Global 7500 έχει επίσης αποδείξει την ευελιξία του σε αεροδρόμια με περιορισμούς, πραγματοποιώντας απευθείας πτήση από το London City Airport στο Λος Άντζελες μια διαδρομή που λίγα μεγάλα jets μπορούν να εκτελέσουν.

Πέρα από την απόδοση, το Global 7500 δίνει έμφαση στην άνεση και τη βιωσιμότητα.

Ο σχεδιασμός του μειώνει τις εκπομπές ρύπων και επιτρέπει προσγείωση σε μικρότερα αεροδρόμια, ενώ η καμπίνα του, με πολυτελή υλικά και χαμηλότερη πίεση ατμόσφαιρας, μειώνει την κόπωση των επιβατών σε υπερμακρινές πτήσεις.

Η Bombardier ήδη προχωρά στο επόμενο βήμα: το Global 8000, το οποίο υπόσχεται να γίνει το ταχύτερο και με τη μεγαλύτερη εμβέλεια επιχειρηματικό αεροσκάφος στον κόσμο.

Με ταχύτητα Mach 0,94 και εμβέλεια 8.000 ναυτικών μιλίων (14.816 χλμ), το νέο μοντέλο θα μπορεί να συνδέει χωρίς στάση πόλεις όπως το Λονδίνο με το Χονγκ Κονγκ ή τη Νέα Υόρκη με τη Σιγκαπούρη.

Θα διαθέτει, επίσης, εξαιρετικά χαμηλό υψόμετρο καμπίνας, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και καλύτερη οξυγόνωση σε πολύωρα ταξίδια.

5.100 αεροσκάφη

Η εταιρεία, που διαχειρίζεται έναν στόλο πάνω από 5.100 αεροσκαφών και διαθέτει δέκα κέντρα εξυπηρέτησης σε έξι χώρες, συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία και την παγκόσμια της παρουσία, με παραγωγικές μονάδες στον Καναδά, τις ΗΠΑ και το Μεξικό.

Το 2024, η Bombardier απέσπασε το βραβείο Red Dot: Best of the Best για τον σχεδιασμό και την επικοινωνία της μάρκας της, επιβεβαιώνοντας την κορυφαία θέση της τόσο σε τεχνολογικό όσο και σε αισθητικό επίπεδο.

Με ρεκόρ ταχύτητας που σπάνε τα όρια της επιχειρηματικής αεροπορίας και με την επερχόμενη άφιξη του Global 8000, η Bombardier καθορίζει το μέλλον των αεροσκαφών υπεραπόδοσης εκεί όπου η τεχνολογία, η πολυτέλεια και η ταχύτητα συναντούν την παγκόσμια συνδεσιμότητα χωρίς συμβιβασμούς.

Πηγή: tanea.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio