Κόσμος

Οι μισοί Αμερικανοί ενημερώνονται από τα social media Σε ποιες πλατφόρμες δείχνουν προτίμηση

Οι μισοί Αμερικανοί ενημερώνονται από τα social media  Σε ποιες πλατφόρμες δείχνουν προτίμηση

Σε μεγάλο ποσοστό οι Αμερικανοί επιλέγουν να ενημερώνονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τις προτιμήσεις να μεταβάλλονται ανάλογα τα ατομικά χαρακτηριστικά Οι ψηφιακές πηγές αποτελούν ένα από τους βασικούς τρόπους ενημέρωσης που επιλέγουν οι Αμερικανοί, με τα

Σε μεγάλο ποσοστό οι Αμερικανοί επιλέγουν να ενημερώνονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τις προτιμήσεις να μεταβάλλονται ανάλογα τα ατομικά χαρακτηριστικά

Οι ψηφιακές πηγές αποτελούν ένα από τους βασικούς τρόπους ενημέρωσης που επιλέγουν οι Αμερικανοί, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, ιδίως για τους νεότερες ηλικίες.

Συνολικά, περίπου οι μισοί ενήλικες στις ΗΠΑ (53%) δηλώνουν ότι αρκετά συχνά ενημερώνονται από τα social media, ποσοστό που παραμένει σταθερό τα τελευταία χρόνια.

Τι έδειξε έρευνα

Το Facebook και το YouTube ξεπερνούν όλα τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως χώροι όπου οι Αμερικανοί ενημερώνονται τακτικά για τις ειδήσεις: το 38% των ενηλίκων στις ΗΠΑ δηλώνει ότι ενημερώνεται τακτικά για τις ειδήσεις στο Facebook και το 35% δηλώνει το ίδιο για το YouTube, σύμφωνα με έρευνα του Paw Research Center.

Μικρότερο ποσοστό Αμερικανών λαμβάνει τακτικά ειδήσεις από το Instagram (20%), το TikTok (20%) ή το X, παλαιότερα γνωστό ως Twitter (12%). Λιγότεροι δηλώνουν ότι λαμβάνουν ειδήσεις από το Reddit (9%), το Nextdoor (6%), το WhatsApp (5%), το Threads (3%), το Rumble (2%), το Truth Social (2%) και το Bluesky (2%).

Οι απαντήσεις των ερωτηθέντων για την ενημέρωση από τα social media. Πηγή: Paw Research Center

Ορισμένοι ιστότοποι κοινωνικών μέσων παρά το σχετικά μικρό συνολικό κοινό τους ξεχωρίζουν ως προορισμοί για ειδήσεις μεταξύ πολλών από τους χρήστες τους. Για παράδειγμα, το 57% των χρηστών του X λαμβάνουν ειδήσεις από εκεί, όπως και ένα παρόμοιο ποσοστό χρηστών (55%) στο Truth Social, τον ιστότοπο που ανήκει στην εταιρεία μέσων ενημέρωσης και τεχνολογίας του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Από την άλλη πλευρά, μόνο το 15% των χρηστών του WhatsApp λαμβάνουν τακτικά ειδήσεις από αυτήν την πλατφόρμα.

Λίγο περισσότερο από το ήμισυ των χρηστών του TikTok (55%) δηλώνουν ότι ενημερώνονται τακτικά για τις ειδήσεις στον ιστότοπο, σε σύγκριση με το 22% το 2020. Το ποσοστό των χρηστών που ενημερώνονται για τις ειδήσεις σε άλλους ιστότοπους, όπως το YouTube και το Instagram, έχει επίσης αυξηθεί.

Ποιοι Αμερικανοί επιλέγουν να ενημερωθούν από τα social media

Τα άτομα που λαμβάνουν τακτικά ειδήσεις από διαφορετικούς ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης συχνά διαφέρουν ως προς το φύλο, την ηλικία και άλλους παράγοντες. Για παράδειγμα, οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να λαμβάνουν τακτικά ειδήσεις από το Facebook, το Instagram και το TikTok, ενώ οι άνδρες είναι πιο πιθανό να δηλώνουν ότι τις λαμβάνουν από το YouTube, το X και το Reddit. Άλλα μοτίβα είναι μοναδικά για μεμονωμένους ιστότοπους.

Όπως υποστηρίζει το

Οι προτιμήσεις ανάλογα με τα ατομικά χαρακτηριστικά. Πηγή: Paw Research Center

, οι νεότεροι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να είναι τακτικοί θεατές ειδήσεων στο TikTok, το Instagram, το Reddit και το X. Οι Αφροαμερικανοί, οι Ισπανόφωνοι και οι Ασιάτες Αμερικανοί είναι πιο πιθανό από τους λευκούς Αμερικανούς να λαμβάνουν τακτικά ειδήσεις από το YouTube, το Instagram και το WhatsApp. Επιπλέον, όσοι δεν έχουν πτυχίο πανεπιστημίου είναι πιο πιθανό από όσους έχουν πτυχίο πανεπιστημίου να λαμβάνουν ειδήσεις από το Facebook και το TikTok.

Οι Δημοκρατικοί είναι επίσης πιο πιθανό από τους Ρεπουμπλικάνους να δηλώνουν ότι λαμβάνουν ειδήσεις από το Instagram, το TikTok και το Reddit. Ωστόσο, περίπου ίσο ποσοστό από κάθε κόμμα δηλώνει ότι λαμβάνει τακτικά ειδήσεις από το YouTube.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio