Κόσμος

Η Σερβία εγκαινίασε σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων που τη συνδέει με την Ουγγαρία

Η Σερβία εγκαινίασε σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων που τη συνδέει με την Ουγγαρία

Ο πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς ήταν μεταξύ των επιβατών της ταχείας αμαξοστοιχίας που πραγματοποίησε την πρώτη διαδρομή από το Βελιγράδι μέχρι τη Σουμπότιτσα Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι τη

Ο πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς ήταν μεταξύ των επιβατών της ταχείας αμαξοστοιχίας που πραγματοποίησε την πρώτη διαδρομή από το Βελιγράδι μέχρι τη Σουμπότιτσα

Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι τη Σουμπότιτσα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Σήμερα, Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου, τέθηκε σε λειτουργία το τμήμα Νόβι Σαντ-Σουμπότιτσα, μήκους 108 χιλιομέτρων. Τα τρένα στη γραμμή από το Βελιγράδι μέχρι τα σύνορα με την Ουγγαρία θα κινούνται με ταχύτητα που θα φτάνει μέχρι και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.

Ο πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς ήταν μεταξύ των επιβατών της ταχείας αμαξοστοιχίας που πραγματοποίησε την πρώτη διαδρομή από το Βελιγράδι μέχρι τη Σουμπότιτσα. Όπως τόνισε, συνδεόμαστε με την Κεντρική Ευρώπη και ολόκληρη την Ευρώπη μέσω της Βουδαπέστης. Από οικονομικής άποψης, αυτό θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη του εμπορίου μας δήλωσε ο Βούτσιτς. Ανέφερε ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2026 η Ουγγαρία θα έχει ολοκληρώσει την ανακατασκευή του δικού της τμήματος και έτσι το ταξίδι από το Βελιγράδι μέχρι την Βουδαπέστη (320 χιλιόμετρα) θα διαρκεί μόνο 2 ώρες και 45 λεπτά.

Ο πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς Πηγή φωτογραφίας: Miloš Milivojević / Tanjug

Ο πρόεδρος της Σερβίας δήλωσε ότι επόμενο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο θα είναι ο εκσυγχρονισμός του δικτύου προς το νότο με την ανακατασκευή της γραμμής Βελιγράδι Νις που θα χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια.

Με δανεισμό από κινεζική τράπεζα χρηματοδοτήθηκε το έργο

Η ανακατασκευή του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής από το Νόβι Σαντ μέχρι τη Σουμπότιτσα ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2021. Το έργο χρηματοδοτήθηκε με δάνειο από κινέζικη τράπεζα και την υλοποίηση του ανέλαβε κοινοπραξία κινέζικων κατασκευαστικών εταιρειών. Στο έργο συμπεριλαμβάνονταν και η ανακαίνιση του σιδηροδρομικού σταθμού στο Νόβι Σαντ που ολοκληρώθηκε στα τέλη Ιουλίου του 2024. Τρεις μήνες μετά την ολοκλήρωση των εργασιών κατέρρευσε το τσιμεντένιο γείσο που βρισκόταν πάνω από την πρόσοψη του σταθμού σκοτώνοντας 16 ανθρώπους. Το τραγικό αυτό γεγονός προκάλεσε αντικυβερνητικές διαδηλώσεις κατά της διαφθοράς και της αδιαφάνειας με τους φοιτητές να πρωτοστατούν.

Οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται μέχρι σήμερα με διαδηλώσεις πορείες και αποκλεισμούς δρόμων με βασικό αίτημα την προκήρυξη πρόωρων βουλευτικών εκλογών. Ίσως, ο φόβος διοργάνωσης διαδηλώσεων από τους φοιτητές να ανάγκασε την προεδρία της Δημοκρατίας να μην εκδώσει ανακοίνωση, όπως συνηθίζει, για τα εγκαίνια της σιδηροδρομικής γραμμής. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο δημοσιογράφοι φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ έλαβαν πρόσκληση να ακολουθήσουν τον Αλεξάνταρ Βούτσιτς στο ταξίδι του για τη Σουμπότιτσα.

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Miloš Milivojević / Tanjug

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio