Κόσμος

Περού: Η Λίμα παραλύει εξαιτίας κινητοποίησης οδηγών λεωφορείων κατά των εκβιασμών

Περού: Η Λίμα παραλύει εξαιτίας κινητοποίησης οδηγών λεωφορείων κατά των εκβιασμών

Συμμορίες στη Λίμα του Περού ζητούν από τις εταιρείες λεωφορείων 14.000$ τον μήνα, εναλλακτικά σκοτώνουν τους οδηγούς. Η πρωτεύουσα παρέλυσε ξανά, καθώς οι οδηγοί τράβηξαν χειρόφρενο. Εκατοντάδες οδηγοί λεωφορείων παρέλυσαν κατά μεγάλο μέρος της την πρωτεύουσα του Περού,

Συμμορίες στη Λίμα του Περού ζητούν από τις εταιρείες λεωφορείων 14.000$ τον μήνα, εναλλακτικά σκοτώνουν τους οδηγούς. Η πρωτεύουσα παρέλυσε ξανά, καθώς οι οδηγοί τράβηξαν χειρόφρενο.

Εκατοντάδες οδηγοί λεωφορείων παρέλυσαν κατά μεγάλο μέρος της την πρωτεύουσα του Περού, Λίμα, με τα οχήματά τους χθες Δευτέρα, στο πλαίσιο κινητοποίησης με σκοπό να καταγγελθούν οι εκβιάσεις από συμμορίες του οργανωμένου εγκλήματος, διαπίστωσε το Γαλλικό Πρακτορείο.

Από την αρχή της χρονιάς, έχουν δολοφονηθεί 47 επαγγελματίες οδηγοί, σύμφωνα με την ANITRA, την κυριότερη συνδικαλιστική οργάνωση του κλάδου, στην οποία είναι ενταγμένες 460 εταιρείες στη Λίμα και στο γειτονικό λιμάνι Καγιάο. Η μάστιγα των εκβιάσεων πλήττει ιδίως το επάγγελμά τους, όπως μεταφέρει το ΑΠΕ.

Οι συμμορίες απαιτούν ως ακόμη και 14.000 δολάρια τον μήνα από τις εταιρείες μεταφορών, σύμφωνα με τον κλάδο. Αν αρνηθούν, μπαίνουν στο στόχαστρο οι οδηγοί τους, είτε μεταφέρουν επιβάτες, είτε όχι.

Οι διαδηλωτές απέκλεισαν οδικούς άξονες της πρωτεύουσας των 10 εκατομμυρίων κατοίκων, έβαλαν φωτιά σε ελαστικά, ενώ η κυκλοφορία των λεωφορείων σταμάτησε σχεδόν εντελώς. Οι δημόσιες συγκοινωνίες στη Λίμα γίνονται σχεδόν αποκλειστικά με λεωφορεία, καθώς η πόλη δεν διαθέτει παρά μόλις μια γραμμή μετρό.

Παρέλυσε η πρωτεύουσα του Περού, Λίμα

Πολλά καταστήματα κατέβασαν ρολά και σχολεία και πανεπιστήμια ανέστειλαν τις παραδόσεις μαθημάτων ή τις έκαναν εξ αποστάσεως. Δεν αισθανόμαστε ασφαλείς, εξήγησε στο AFP ο Χουάν Κάρλος Πινέδα, οδηγός λεωφορείου, 42 ετών, το όχημα του οποίου είχε αποκλείσει κεντρική οδική αρτηρία. Πάω για δουλειά μην γνωρίζοντας αν θα γυρίσω ζωντανός ή αν θα με σκοτώσουν, πρόσθεσε.

Πρέπει να κατέβουμε στον δρόμο για να υπερασπιστούμε τη ζωή μπροστά σε μια κυβέρνηση ανάλγητη η οποία, μέχρι τώρα, δεν δίνει λύση στο πρόβλημα, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μαρτίν Βαλεριάνο, ο πρόεδρος της ANITRA.

Οι διαδηλωτές είχαν τοποθετήσει μηνύματα στα παρμπρίζ και σε παράθυρα των οχημάτων τους για να καταγγείλουν τη μάστιγα των εκβιάσεων, τη σοβαρότερη πρόκληση για την όχι ακριβώς λαοφιλή κυβέρνηση υπό την πρόεδρο Ντίνα Μπολουάρτε.

Θέλουμε να ζήσουμε, έχουμε οικογένειες και άλλα μηνύματα κάνουν σαφή το πρόβλημα των συμμοριών

Θέλουμε να ζήσουμε, ούτε έναν νεκρό ακόμα, διάβαζε κανείς σε κάποια μηνύματα, διακοσμημένα με μαύρες κορδέλες ή φωτογραφίες δολοφονημένων οδηγών.

Είναι η πέμπτη φορά από τον Φεβρουάριο που οδηγοί κινητοποιούνται για να καταγγείλουν τις εκβιάσεις.

Η χθεσινή κινητοποίηση συγκλήθηκε μετά τη δολοφονία οδηγού, μετανάστη από τη Βενεζουέλα, και την απόπειρα δολοφονίας δεύτερου επαγγελματία, που τραυματίστηκε σοβαρά, το σαββατοκύριακο στη Λίμα.

Η κυβέρνηση έβγαλε τον στρατό στους δρόμους της πρωτεύουσας από τον Μάρτιο. Όμως οι εταιρείες μεταφορών αξιώνουν η κυβέρνηση να λάβει πιο δραστικά μέτρα.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio