Κόσμος

Ρωσία: Πώς μεταφέρει LNG στην Κίνα παρά τις κυρώσεις Δεν κρύβονται πια

Ρωσία: Πώς μεταφέρει LNG στην Κίνα παρά τις κυρώσεις  Δεν κρύβονται πια

Η εξέλιξη αυτή υπογραμμίζει την εμβάθυνση των ενεργειακών δεσμών ανάμεσα σε Ρωσία και Κίνα, όπως τονίζει το France 24 Για τις μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από τη Ρωσία στην Κίνα παρά τις κυρώσεις της Δύσης γράφει το France 24.Το πλοίο Valera βρισκόταν υπό εντατική

Η εξέλιξη αυτή υπογραμμίζει την εμβάθυνση των ενεργειακών δεσμών ανάμεσα σε Ρωσία και Κίνα, όπως τονίζει το France 24

Για τις μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από τη Ρωσία στην Κίνα παρά τις κυρώσεις της Δύσης γράφει το France 24.

Το πλοίο Valera βρισκόταν υπό εντατική παρακολούθηση από αναλυτές του κλάδου μέχρι που έφτασε στη νοτιοανατολική Κίνα

Ένα φορτίο LNG από το εργοστάσιο Πορτοβάγια της Ρωσίας παραδόθηκε στον τερματικό σταθμό Μπεϊχάι στην Κίνα στις 8 Δεκεμβρίου.

Αυτή είναι η πρώτη παράδοση από τότε που η εγκατάσταση τέθηκε υπό αμερικανικές κυρώσεις τον Ιανουάριο του 2025.

Όπως σχολιάζει το France 24, η εξέλιξη αυτή υπογραμμίζει την εμβάθυνση των ενεργειακών δεσμών μεταξύ Κίνας και Ρωσίας, καθώς η Μόσχα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές LNG και να εξασφαλίσει έσοδα για τη χρηματοδότηση του πολέμου της στην Ουκρανία.

Το πλοίο Valera βρισκόταν υπό εντατική παρακολούθηση από αναλυτές του κλάδου μέχρι που έφτασε στη νοτιοανατολική Κίνα.

Η άφιξη του επιβεβαιώθηκε από τον παγκόσμιο πάροχο δεδομένων και αναλύσεων σε πραγματικό χρόνο Kpler, όπως μπορείτε να δείτε εδώ.

Το πλοίο φαίνεται και σε δορυφορική εικόνα που έδωσε στη δημοσιότητα η Planet Labs PBC, η οποία τραβήχτηκε περίπου μία ώρα πριν από την άφιξή του στο λιμάνι.

Στη συνέχεια, φαίνεται να κατευθύνεται προς τον τερματικό σταθμό, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 6 χιλιομέτρων.

Πηγή φωτογραφίας: Planet Labs PBC

Το πλοίο, όπως προαναφέρθηκε, μετέφερε LNG από το εργοστάσιο Πορτοβάγια που βρίσκεται στη Βαλτική Θάλασσα, για τη λειτουργία του οποίου υπεύθυνος είναι ο ρωσικός ενεργειακός γίγαντας Gazprom.

Το Valera το οποίο έχει υποστεί κυρώσεις τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση εκφόρτωσε σχεδόν 160.000 τόνους LNG, σύμφωνα με την υπηρεσία Kpler.

Το LNG, φυσικό αέριο που ψύχεται στους -160 για να γίνει υγρό και να μεταφερθεί ευκολότερα, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής της Ρωσίας για τις εξαγωγές φυσικού αερίου.

Η χώρα, η οποία παρήγαγε το 8% του παγκόσμιου LNG το 2022, σχεδιάζει να τριπλασιάσει την παραγωγή της έως το 2030.

Ωστόσο, επειδή τα έσοδα από την πώλησή του όπως και αυτά από το πετρέλαιο και το αέριο που μεταφέρεται μέσω αγωγών συμβάλλουν στη χρηματοδότηση του πολέμου στην Ουκρανία, οι δυτικές δυνάμεις έχουν επιβάλει κυρώσεις σε αρκετές από τις εγκαταστάσεις παραγωγής του αερίου και στα πλοία που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά του.

Εξαγωγή LNG όπως πετρελαίου από τη Ρωσία

Αντιμέτωπη με τις κυρώσεις, η Ρωσία προσπάθησε το 2024 να αναπτύξει έναν σκιώδη στόλο για την εξαγωγή LNG, ακολουθώντας την ίδια τακτική που εφαρμόζει για το πετρέλαιο.

Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση του gCaptain, ενώ το 2024 φορτώθηκαν αρκετά δεξαμενόπλοια, κανένα από αυτά δεν μπόρεσε να πουλήσει το LNG που μετέφερε εκείνη την περίοδο.

Τα φορτία παρέμειναν σε πλωτές μονάδες αποθήκευσης ή σε δεξαμενόπλοια LNG ακινητοποιημένα στη θάλασσα.

Ωστόσο, η κατάσταση άλλαξε τον Αύγουστο του 2025, σύμφωνα με το France 24.

Όταν ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ και ο πρόεδρος της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Πούτιν συναντήθηκαν στην Αλάσκα για την Ουκρανία, αρκετά από αυτά τα δεξαμενόπλοια LNG, σύμφωνα με αναλυτές δεδομένων, εντοπίστηκαν να σηκώνουν άγκυρα ή να αλλάζουν πορεία.

Δεκατρείς ημέρες αργότερα, ένα από αυτά ξεφόρτωσε το φορτίο του στον τερματικό σταθμό Μπεϊχάι της Κίνας.

Συνολικά, τουλάχιστον 18 φορτία από τον Arctic LNG 2 παραδόθηκαν στον τερματικό σταθμό σε διάστημα λίγο περισσότερο από τρεις μήνες, μεταξύ 28 Αυγούστου και 9 Δεκεμβρίου.

Εννέα δεξαμενόπλοια LNG, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις των ΗΠΑ ή της ΕΕ, χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά.

Έτσι πάνω από ένα εκατομμύριο τόνοι LNG έφτασαν στην Κίνα, σύμφωνα με την υπηρεσία Kpler.

Όχι μόνο πραγματοποιούνται αυτές οι παραδόσεις από τον Arctic LNG 2, αλλά γίνονται και σε κοινή θέα, όπως σημειώνει το France 24.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio