Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ) ανακοίνωσε σήμερα πως αναστέλλει την επιχείρηση απομάκρυνσης πλοίων και ναυτικών που έχουν εγκλωβιστεί στα Στενά του Ορμούζ μετά την επίθεση που δέχθηκε φορτηγό πλοίο στον Κόλπο του Ομάν.
«Αποφάσισα να αναστείλω προσωρινά την εφαρμογή του σχεδίου προκειμένου να επιβεβαιώσω εκ νέου πως εξακολουθούν να ισχύουν οι απαραίτητες εγγυήσεις ασφαλείας για τα πλοία που βρίσκονται στη λίστα εκκένωσης και για όλα τα πλοία στην περιοχή», αναφέρει ο γενικός γραμματέας του ΔΝΟ Αρσένιο Ροντρίγκες σε δελτίο Τύπου.
Χτυπήθηκε πλοίο στο Ομάν
Νωρίτερα, η υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO, η οποία υπάγεται στο βρετανικό υπουργείο Άμυνας, ανακοίνωσε πως ένα φορτηγό πλοίο επλήγη στη δεξιά του πλευρά από άγνωστης προέλευσης βλήμα, καθώς έπλεε 7,5 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Νταχίτ, στο Ομάν. Εξαιτίας του πλήγματος, προκλήθηκε ζημιά στη γέφυρα του πλοίου, όχι όμως θύματα ή περιβαλλοντικές επιπτώσεις, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Πρόκειται για το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Lovely, με σημαία Σιγκαπούρης, διευκρίνισε αργότερα η ιδιωτική εταιρεία ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών Vanguard Tech και επιβεβαίωσαν άλλες τρεις πηγές στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Δύο αμερικανοί αξιωματούχοι ανέφεραν στο Reuters πως το Ιράν έπληξε το φορτηγό πλοίο.
Οι πληροφορίες αυτές δεν επιβεβαιώνονται από την Τεχεράνη. Ωστόσο, ο ιρανικός φορέας που συστάθηκε για τη διαχείριση του Ορμούζ, η Αρχή των Στενών του Περσικού Κόλπου (PGSA), σχολίασε πως η ασφάλεια των πλοίων που διέρχονται εκτός των καθορισμένων διαδρομών δεν είναι εγγυημένη.
Προειδοποίησαν οι Φρουροί της Επανάστασης
Οι Φρουροί της Επανάστασης, το επίλεκτο σώμα του στρατού του Ιράν, προειδοποίησαν σήμερα τα πλοία που βρίσκονται στο Στενό του Ορμούζ να μην αποπειραθούν να το διασχίσουν χωρίς την άδειά τους και απείλησαν όσα πλοία δεν συμμορφωθούν με «κατάλληλα μέτρα».
Το μέλλον του Στενού του Ορμούζ, μια στρατηγικής σημασίας θαλάσσια οδός για το εμπόριο την οποία το Ιράν έχει αποκλείσει μετά το ξέσπασμα του πολέμου στις 28 Φεβρουαρίου, αποτελεί ένα ακανθώδες ζήτημα στις συνομιλίες Ουάσινγκτον- Τεχεράνης.
Το Ιράν εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής «τελών» για τη διέλευση από το Στενό, κάτι που δεν ίσχυε πριν από τον πόλεμο, ενώ οι ΗΠΑ είναι αντίθετες σε αυτό, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «διεθνή θαλάσσια οδό», αν και τα ύδατα του στενού συνορεύουν με τις ιρανικές ακτές και αυτές του Ομάν.
«Η μόνη εξουσιοδοτημένη διαδρομή για διέλευση από το Στενό του Ορμούζ είναι αυτή που έχει ανακοινωθεί από την Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν», ανέφεραν οι Φρουροί της Επανάστασης. Οποιαδήποτε διέλευση χωρίς την άδεια του Ιράν θεωρείται «απαράδεκτη και επικίνδυνη» και θα ληφθούν «τα κατάλληλα μέτρα», τόνισαν σε ανακοίνωσή τους, στην οποία καταγγέλλουν «την ανακοίνωση από κάποιες αρχές μια νέας θαλάσσιας διαδρομής».
Πηγή: in.gr

