Λάρισα

Βραβείο για το δημοτικό σχολείο Στομίου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Roborave 2025

Βραβείο για το δημοτικό σχολείο Στομίου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Roborave 2025

Λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητος προσφέρουν τα ρομπότ που κατασκεύασαν οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Στομίου Αγιάς στην Λάρισα. Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Βαγγέλης Μητρούσιας παρουσιάζει τους νικητές τους διαγωνισμού για την καλύτερη ρομποτική πρόταση

Λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητος προσφέρουν τα ρομπότ που κατασκεύασαν οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Στομίου Αγιάς στην Λάρισα.

Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Βαγγέλης Μητρούσιας παρουσιάζει τους νικητές τους διαγωνισμού για την καλύτερη ρομποτική πρόταση επιχειρηματικότητας που διεξήχθη στο Πεκίνο.

 
Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Η ιστορία ξεκίνησε με την Φωτεινή, μια μαθήτρια, η οποία είχε ενοχλήσεις με πόνους στην μέση έπειτα από μια ημέρα που συνόδευσε τον πατέρα της στην συλλογή κάστανων. Αυτό έδωσε την αφορμή για να σκεφτούν οι μαθητές τι μπορεί να κατασκευάσουν προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται οι παραγωγοί κατά την διάρκεια της καλλιεργητικής διαδικασίας.

Ο δάσκαλος Ηρακλής Κατσάρης άκουσε το πρόβλημα και καθοδήγησε τα παιδιά, ώστε να σκεφτούν και να δημιουργήσουν. Οι μαθητικές ομάδες αλληλοσυμπληρώνονται με ρομπότ ειδικών εργασιών που ξεκινούν από το χωράφι και καταλήγουν στην αγορά.

Η Μαντώ με την κατασκευή της μετρά την υγρασία του εδάφους και ανάλογα ποτίζει. Ο Σωκράτης με το δικό του ρομπότ ελέγχει το ράντισμα και φροντίζει να μην πέφτει στα δένδρα μεγαλύτερη ποσότητα από την αναγκαία, προκειμένου να μην διαχέεται στο περιβάλλον και το επιβαρύνει με φάρμακα, ενώ ο Γιάννης κατασκεύασε ένα ρομπότ που εκτελεί την τελική δουλειά με το μάζεμα από το έδαφος, ενώ το ρομπότ σκιάχτρο του Μέρσι αποτρέπει τα ζώα να πλησιάζουν στα δέντρα και να τρώνε τους καρπούς. Το εξελιγμένο ρομπότ του Ντάνι κάνει την διαλογή των κούφιων κάστανων από τα γερά, ενώ η Άρτεμης λέει ότι με το δικό της ρομπότ παίρνει τις παραγγελίες και ασχολείται με το μάρκετινγκ.

H Δέσποινα Παλάκα, πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Δημ. Σχολείου Στομίου, επισημαίνει πως όταν πρόκειται για τα παιδιά όλοι συνδράμουν, ουδείς μπορεί να κάνει μόνος του τόσο σημαντικά πράγματα. Γονείς και εκπαιδευτικοί βλέπουν την δημιουργικότητα να αναζητεί τον δρόμο της σε νέους συναρπαστικούς τομείς. Η ευρυμάθεια και η ευρηματικότητα χαρακτηρίζουν τον σημαντικότερο πολιτισμό στον κόσμο, ο οποίος έχει μια δεύτερη ευκαιρία για να λάμψει ξανά.     

Τα κάστανα σε ένα μήνα θα έχουν ωριμάσει και θα αρχίσουν να πέφτουν για να αρχίσει η συγκομιδή. Δυστυχώς το άνυδρο καλοκαίρι δεν βοηθά για μια καλή παραγωγή στην Αγιά, που φημίζεται για το προϊόν.

Όσον αφορά την ρομποτική προσπάθεια των μαθητών, δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχουν εταιρείες που θα αναλάμβαναν να υλοποιήσουν τέτοιες ιδέες.

Ενδεχομένως, οι επιχειρηματίες στις ΗΠΑ θα έβλεπαν προσοδοφόρα μια τεχνολογική- ρομποτική βοήθεια για τους αγρότες τους με τα κτήματα των ατελείωτων στρεμμάτων όπου η παραγωγή είναι τεραστίων μεγεθών.

www.ertnews.gr

 

Επικαιρότητα

Επιβράδυνε στο 1,7% η

Του Τάσου Δασόπουλου Στο1,7% διαμορφώθηκε η ανάπτυξη για το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου από 2,2% το πρώτο, με οδηγούς τις επενδύσεις, την ιδιωτική κατανάλωση και τις εξαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν μεν αλλά με ρυθμούς κατώτερους του αναμενόμενου.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio