Ταξίδια

Ο νέος σταθμός μετρό της Νάπολης του Anish Kapoor αντανακλά το τι σημαίνει πραγματικά να πηγαίνεις υπόγεια

Ο νέος σταθμός μετρό της Νάπολης του Anish Kapoor αντανακλά το τι σημαίνει πραγματικά να πηγαίνεις υπόγεια

Ο νέος σταθμός μετρό της Νάπολης του Βρετανού γλύπτη, Anish Kapoor, συνδυάζει την τέχνη με την αρχιτεκτονική, δημιουργώντας παράλληλα ένα σημαντικό έργο υποδομής για την πόλη της νότιας Ιταλίας. Σχεδιασμένος από τον γεννημένο στην Ινδία, Βρετανό καλλιτέχνη Anish Kapoor, ο νέος

Ο νέος σταθμός μετρό της Νάπολης του Βρετανού γλύπτη, Anish Kapoor, συνδυάζει την τέχνη με την αρχιτεκτονική, δημιουργώντας παράλληλα ένα σημαντικό έργο υποδομής για την πόλη της νότιας Ιταλίας.

Σχεδιασμένος από τον γεννημένο στην Ινδία, Βρετανό καλλιτέχνη Anish Kapoor, ο νέος σταθμός της Νάπολης συνδυάζει τέχνη και αρχιτεκτονική, ισορροπημένος και κάπως μυστηριώδης ένα λειτουργικό γλυπτό.

Με την επίσημη ονομασία Monte SantAngelo Subway Station, το εντυπωσιακό νέο έργο υποδομής στη νότια ιταλική πόλη εγκαινιάστηκε επίσημα στις 11 Σεπτεμβρίου του 2025, από τον πρόεδρο της Καμπανίας, Vincenzo De Luca.

Τέχνη, αρχιτεκτονική και αρχαιολογία

Το έργο αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου αστικής και πολιτιστικής αναγέννησης στην περιοχή Traiano της Νάπολης.

Σε μικρή απόσταση από εκεί, το αρχιτεκτονικό γραφείο της Benedetta Tagliabue με έδρα τη Βαρκελώνη, σχεδίασε πρόσφατα έναν εντυπωσιακό νέο σταθμό με ξύλινο σκελετό για το μετρό και τον σιδηρόδρομο, το Centro Direzionale di Napoli, ο οποίος άνοιξε το 2024.

Αποτελεί μέρος μιας σειράς νέων σταθμών για τη μητροπολιτική σιδηροδρομική γραμμή που τέθηκαν σε λειτουργία το 2004, με σύνθημα το τρίπτυχο τέχνη, αρχιτεκτονική και αρχαιολογία και περιλαμβάνει έργα των Foster + Partners, Massimiliano Fuksas, Álvaro Siza, Dominique Perault και Karim Rashid.

Στην πόλη του Βεζούβιου και τη μυθική είσοδο του Δάντη στην Κόλαση, θεώρησα σημαντικό να προσπαθήσω να κατανοήσω τι σημαίνει πραγματικά να κατεβαίνεις υπόγεια

YouTube thumbnail

Διαθέτει δύο εισόδους

Με το έργο του Anish Kapoor, ο σχεδιασμός υποδηλώνει έντονα μια παρόμοια επιθυμία για μια αρμονική συμβίωση της αρχιτεκτονικής και της τέχνης. Ενώ, φυσικά, το έργο είναι ένα λειτουργικό κτίριο, παρουσιάζει επίσης με σιγουριά τις εξερευνήσεις του καλλιτέχνη, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε παγκοσμίου φήμης έργα όπως το Cloud Gate στο Σικάγο.

Ο νέος σταθμός είναι επενδυμένος με ανθεκτικό στη διάβρωση χάλυβα και διαθέτει δύο εισόδους, η καθεμία με ξεχωριστή εμφάνιση: η μία είναι λεία και καθαρή, ενώ η άλλη υψώνεται από το έδαφος, υποδηλώνοντας έναν αφηρημένο σωματικό όργανο.

Anish Kapoor Studio

Η μυθική είσοδος του Δάντη στην Κόλαση

Ο Anish Kapoor, αναφερόμενος σε τρία βασικά στοιχεία ως σημεία εκκίνησης το μυθολογικό αντικείμενο, το σώμα και το κενό και συνδέοντας το σχέδιο στενά με τον χώρο του, δήλωσε:

Στην πόλη του Βεζούβιου και τη μυθική είσοδο του Δάντη στην Κόλαση, θεώρησα σημαντικό να προσπαθήσω να κατανοήσω τι σημαίνει πραγματικά να κατεβαίνεις υπόγεια.

To εντυπωσιακό γλυπτό Bean του Anish Kapoor στη Νέα Υόρκη

YouTube thumbnail

*Με στοιχεία από wallpaper.com

Πηγή: in.gr

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio