Ταξίδια

Το μπαρ που γιορτάζει τη σιδηροδρομική κληρονομιά

Το μπαρ που γιορτάζει τη σιδηροδρομική κληρονομιά

Το ιστορικό Cleveland Bay στο Stockton τιμάται ως το πρώτο μπαρ που χτίστηκε αποκλειστικά για τους επιβάτες των σιδηροδρόμων Αν περάσεις από εκεί, θα νομίζεις ότι είναι όπως κάθε άλλο αγγλικό μπαρ: λίγες μπίρες στο βαρέλι, κρασιά, ξηροί καρποί και τσιπς χωρίς ιδιαίτερο μενού.Όμως οι

Το ιστορικό Cleveland Bay στο Stockton τιμάται ως το πρώτο μπαρ που χτίστηκε αποκλειστικά για τους επιβάτες των σιδηροδρόμων

Αν περάσεις από εκεί, θα νομίζεις ότι είναι όπως κάθε άλλο αγγλικό μπαρ: λίγες μπίρες στο βαρέλι, κρασιά, ξηροί καρποί και τσιπς χωρίς ιδιαίτερο μενού.

Όμως οι τοίχοι αφηγούνται μια διαφορετική ιστορία.

Χάρτες πρώιμων σιδηροδρόμων, εκτυπώσεις ατμομηχανών και μια εντυπωσιακή τοιχογραφία της Locomotion No 1 αποκαλύπτουν ένα σπάνιο μυστικό: αυτό το ταπεινό μπαρ είναι το παλαιότερο που κατασκευάστηκε ειδικά για τους επιβάτες των σιδηροδρόμων.

Ένα μπαρ με ξεχωριστή αρχή

Χτισμένο το 1825 στο τέλος της γραμμής Yarm της Stockton and Darlington Railway, το Cleveland Bay δημιουργήθηκε με εντολή του Thomas Meynell, προέδρου της εταιρείας.

Σε αντίθεση με άλλα καταστήματα της εποχής, αυτή η παμπ δεν προορίζοταν για κατοικία ή πανδοχείο σχεδιάστηκε από την αρχή για να εξυπηρετεί τους σιδηροδρομικούς επιβάτες και τους εργαζόμενους.

Ο ιδιοκτήτης, Peter Rafferty, που διαχειρίζεται το Cleveland Bay τα τελευταία 32 χρόνια, ανακάλυψε την ιστορική του σημασία μόλις πριν από μια δεκαετία, όταν τοπικοί λάτρεις της σιδηροδρομικής ιστορίας άρχισαν να ερευνούν τις ρίζες του.

Άλλα μπαρ ισχυρίζονταν ότι ήταν τα πρώτα, αλλά οι γραμμές τους άνοιξαν αργότερα, θυμάται. Καταλάβαμε ότι το δικό μας είναι παλαιότερο.

Παράδοση και αυθεντικότητα

Παρά την ιστορική του αναγνώριση, το Cleveland Bay παραμένει ένα παραδοσιακό κουτούκι.

Στο Yarm κάθε μπαρ έχει μαχαίρι και πιρούνι σε κάθε τραπέζι. Εμείς παραμένουμε κλασικό ποτοπωλείο, λέει ο Rafferty.

Ωστόσο, η λίστα Grade II σημαίνει ότι το Cleveland Bay προσελκύει τώρα ανθρώπους που ενθουσιάζονται με τους σιδηρόδρομους, ανθρώπους από όλο τον κόσμο, που φωτογραφίζουν και μελετούν την ιστορία του.

Η σημασία της διατήρησης

Η ανακήρυξη του Cleveland Bay ως διατηρητέου έγινε από το Historic England, στο πλαίσιο των εορτασμών των 200 ετών από τη λειτουργία της Stockton and Darlington Railway, της πρώτης δημόσιας σιδηροδρομικής γραμμής στον κόσμο.

Ο Rafferty εκφράζει τη χαρά του: Το μπαρ δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου σε 200 χρόνια. Η ίδια διάταξη μπαρ, lounge και snug παραμένει. Η προστασία αυτή εξασφαλίζει ότι θα συνεχίσει να υπάρχει χωρίς παρεμβάσεις.

Πηγή: ot.gr

Πηγή: in.gr

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio