Η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ο ΕΦΕΤ ανανέωσαν τη συνεργασία τους για την περίοδο 2026-2027, υπογράφοντας νέα προγραμματική σύμβαση με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας των τροφίμων και την προστασία της δημόσιας υγείας. Η συμφωνία προβλέπει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση κοινών προγραμμάτων επίσημων ελέγχων σε επιχειρήσεις και προϊόντα σε όλα τα στάδια της τροφικής αλυσίδας, καθώς και τη διενέργεια ειδικών εποχικών και έκτακτων ελέγχων κατά τις περιόδους αυξημένης αγοραστικής κίνησης. Η ανανέωση της συνεργασίας αποτελεί συνέχεια της επιτυχημένης προηγούμενης περιόδου και επιβεβαιώνει τη δέσμευση των δύο φορέων για τη διασφάλιση της ποιότητας και της ασφάλειας των τροφίμων.
Με ανακούφιση πληροφορήθηκαν οι πολίτες της Θεσσαλίας , ότι η Περιφέρεια και ο ΕΦΕΤ υπέγραψαν νέα προγραμματική σύμβαση, για την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων.*
Διότι — όπως φαίνεται από το δελτίο τύπου — υπήρχε ο κίνδυνος να ξεχάσουν ξαφνικά οι αρμόδιες υπηρεσίες, να ελέγχουν τα τρόφιμα.
Ευτυχώς, αυτό αποφεύχθηκε ... (!) {Σωθήκαμε!}
Οι δύο φορείς, συμφώνησαν να συνεχίσουν να συνεργάζονται για ελέγχους, επιθεωρήσεις, εποπτεία και προστασία της Δημόσιας Υγείας.
Δηλαδή, συμφώνησαν να συνεχίσουν να κάνουν ακριβώς αυτό — για το οποίο έχουν συσταθεί!
Πρόκειται ασφαλώς, για θετική εξέλιξη ... {Μά τί λέμε τώρα;}
Άλλωστε, στην Ελλάδα ποτέ δεν πρέπει να το θεωρούμε αυτονόητο, ότι οι δημόσιες υπηρεσίες θα συνεχίσουν να λειτουργούν, χωρίς να προηγηθεί σχετικό πρωτόκολλο, δελτίο τύπου και τελετή υπογραφής.
Το κείμενο υπογραμμίζει επανειλημμένα την σημασία της συνεργασίας.
Και πράγματι, η συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών είναι αναγκαία.
Όμως ο αναγνώστης, αναζητεί μάταια κάποια συγκεκριμένα στοιχεία, ήτοι:
— Πόσοι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη περίοδο;
— Πόσες παραβάσεις εντοπίστηκαν;
— Πόσες επιχειρήσεις συμμορφώθηκαν;
— Ποιά ήταν τα υπολογίσιμα αποτελέσματα της πρώτης σύμβασης;
Αντί γι' αυτά, ενημερωνόμαστε, ότι η προηγούμενη συνεργασία ήταν επιτυχημένη επειδή ... ήταν επιτυχημένη ... (!)
Μία αξιολόγηση, που δύσκολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί υπερβολικά απαιτητική ... (!)
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η έμφαση στην «επιβεβαίωση της βούλησης» , των δύο φορέων.
Δηλαδή, η μέν Περιφέρεια δηλώνει — ότι θέλει να ελέγχονται τα τρόφιμα ... (!)
Ο δέ ΕΦΕΤ δηλώνει — ότι επίσης θέλει να ελέγχονται τα τρόφιμα ... (!) {Οποίος εμπαιγμός!}
Και οι πολίτες δηλώνουν, ότι θα προτιμούσαν να βλέπουν τα αποτελέσματα των ελέγχων — παρά τις διακηρύξεις περί της «βούλησης να γίνουν»! Βεβαίως, η ασφάλεια των τροφίμων είναι πολύ σοβαρή υπόθεση , για να αντιμετωπίζεται σατιρικά.
Αλλά τα δελτία τύπου, που μετατρέπουν μιά διοικητική ανανέωση συνεργασίας , σε ιστορικό γεγονός , προσφέρονται από μόνα τους, για "χαμόγελα"!
Διότι – άν συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό – σύντομα θα πληροφορηθούμε, με νέο δελτίο τύπου, ότι οι μέν ελεγκτές συμφώνησαν να συνεχίσουν να ελέγχουν!
Οι δέ υπηρεσίες — συμφώνησαν να συνεχίσουν, να υπηρετούν ... (!)
... Και οι πολίτες — να συνεχίσουν να καταναλώνουν.
Καί όλα αυτά — υπό τό άγρυπνο βλέμμα τής επικοινωνιακής διαχείρισης ... !
_____________________________________________
* Εδώ η κριτική εστιάζει στην αγαπημένη "πρακτική" της διοίκησης, να παρουσιάζει ως 'μεγάλη είδηση' , μιά ανανέωση συνεργασίας, που αποτελεί φυσική συνέχεια, μιάς ήδη υφιστάμενης υποχρέωσης!
Το σατιρικό στοιχείο δεν βρίσκεται στην συνεργασία με τον ΕΦΕΤ — αλλά στο γεγονός, ότι παρουσιάζεται ως "σπουδαία" είδηση, η ανανέωση της ήδη υπάρχουσας συνεργασίας, για την εκτέλεση των αυτονόητων καθηκόντων!
Τα οποία, οι δύο φορείς οφείλουν ούτως , ή άλλως να επιτελούν!
Έν ολίγοις — ανακοινώνεται πανηγυρικά, ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες θα συνεχίσουν να κάνουν την δουλειά τους ... !

