Θεσσαλία

Η Θεσσαλία σώθηκε στίς Βρυξέλλες , μέ μιά φέτα καί δύο ποτήρια κρασί

Η Θεσσαλία σώθηκε στίς Βρυξέλλες , μέ μιά φέτα καί δύο ποτήρια κρασί

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετείχε στην 6η Ευρωπαϊκή Εκδήλωση της AREPO στις Βρυξέλλες, όπου πραγματοποιήθηκε συνέδριο για το μέλλον των προϊόντων με Γεωγραφική Ένδειξη (ΓΕ) και εκδήλωση γευσιγνωσίας. Στο συνέδριο αναδείχθηκε η ανάγκη προστασίας των προϊόντων ΓΕ, ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και αξιοποίησης της γαστρονομίας ως μοχλού τουριστικής ανάπτυξης, ενώ συζητήθηκαν οι ευρωπαϊκές πολιτικές στήριξής τους μετά το 2027. Η Θεσσαλία παρουσίασε τη Φέτα ΠΟΠ, το Βοσκοτύρι Ελασσόνας, τα Ακτινίδια Δέλτα Πηνειού και οίνους ΠΓΕ Μετεώρων και Τυρνάβου, τα οποία απέσπασαν ιδιαίτερα θετικές κριτικές για την ποιότητα και την αυθεντικότητά τους. Στην αποστολή συμμετείχαν στελέχη της Περιφέρειας με επικεφαλής τον Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα.

Ενώ οι αγρότες της Θεσσαλίας, παλεύουν με το αυξημένο κόστος παραγωγής! 
Τις αποζημιώσεις που αργούν! 
Τις πλημμύρες, που ακόμη στοιχειώνουν χωράφια και υποδομές ... (!)   
... Η Περιφέρεια Θεσσαλίας έδωσε – γιά μιά  ακόμη φορά – το παρών εκεί, όπου χτυπά η καρδιά της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας  —   στις Βρυξέλλες ... (!)

Τέσσερις εκπρόσωποι της Περιφέρειας ταξίδεψαν , ίνα συμμετάσχουν σε μιά υψηλού επιπέδου συζήτηση – που μόνον η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να επινοήσει – τιτλοφορούμενη  —   «Από την έρευνα στην δράση. Καθοδήγηση των μελλοντικών πολιτικών της ΕΕ για την στήριξη των προϊόντων, με Γεωγραφική Ένδειξη και την ενίσχυση της τοπικής ανάπτυξης».

Έν ολοίγις , συζήτησαν, πώς θα συζητήσουν στο μέλλον, αυτά που ήδη συζητούν, εδώ και χρόνια ... (!)

Το συνέδριο ανέδειξε την σημασία των προϊόντων 'Γεωγραφικής Ένδειξης'.
Δηλαδή, εκείνων που διαθέτουν την "μαγική δύναμη" , να αποκτούν μεγαλύτερη αξία  —  μόλις συνοδευτούν, από τρεις ευρωπαϊκές συντομογραφίες και μιά σφραγίδα.
Τοιουτοτρόπως , η φέτα δεν είναι απλώς φέτα  —  είναι Φέτα ΠΟΠ.
Το κρασί δεν είναι απλώς κρασί  —  είναι ΠΓΕ.
Και ο μέν αγρότης  —   δεν είναι απλώς αγρότης ...
Άλλ' είναι ο άνθρωπος, που περιμένει να δεί —  άν όλη αυτή η "ευρωπαϊκή ορολογία", θα μεταφραστεί κάποτε σε πραγματικό εισόδημα!

Στην διάρκεια των εργασιών, ακούστηκαν βαρυσήμαντες διαπιστώσεις.
Ότι οι νέοι πρέπει να ενημερωθούν.
Ότι οι καταναλωτές πρέπει να ευαισθητοποιηθούν.
Ότι τα προϊόντα πρέπει να σημαίνονται καλύτερα. 
Ότι η γαστρονομία προσελκύει τουρίστες.
Ότι η ποιότητα είναι σημαντική.
Ανακαλύψεις που  — άν συνεχιστεί με αυτόν τον ρυθμό η επιστημονική πρόοδος —  μέχρι το 2050 ... ίσως οδηγήσουν και στο συμπέρασμα , ότι το νερό είναι υγρό ... (!)

Η κορύφωση της αποστολής ήρθε φυσικά με την γευσιγνωσία.
Εκεί, όπου η Θεσσαλία παρέταξε τα ισχυρά της όπλα:
φέτα,
βοσκοτύρι,
ακτινίδια,
και κρασιά.
Οι παρευρισκόμενοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι, από την γεύση και την ποιότητα των προϊόντων.
Ευτυχώς! 
Επειδή, άν οι Βρυξέλλες δεν εντυπωσιάζονταν από την φέτα , ίσως να συγκαλούταν έκτακτη 'Σύνοδος Κορυφής' !

Το 'δελτίο τύπου' μας ενημερώνει επίσης, ότι πολλοί ενδιαφέρθηκαν διά τίς παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής.
Δεν διευκρινίζεται όμως  —  άν ενδιαφέρθηκαν εξίσου, για τις παραδοσιακές μεθόδους, με τις οποίες οι παραγωγοί προσπαθούν να επιβιώσουν  ·  ανάμεσα σε αυξημένα κόστη, μειωμένες τιμές και ατελείωτες υποσχέσεις... !

Βέβαια, η Περιφέρεια θεωρεί, ότι η αποστολή "συνέβαλε ουσιαστικά", στην προβολή της Θεσσαλικής παραγωγής.
Και πιθανότατα έχει "δίκιο" ...
Διότι – στην Ελλάδα της επικοινωνίας – η 'προβολή', έχει εξελιχθεί σε ξεχωριστό αγροτικό προϊόν ... !
Καλλιεργείται εύκολα ... 
Δεν επηρεάζεται από την ξηρασία ... 
Δεν κινδυνεύει, από χαλάζι ...
Καί ...
... Αποδίδει πλούσια σοδειά ... φωτογραφιών, χειραψιών και δελτίων τύπου!

Το μόνο που απομένει , είναι να μάθουμε  —   πότε αυτή η 'τοπική ανάπτυξη' , θα επιστρέψει από τις Βρυξέλλες , στην Θεσσαλία!
Επειδή οι παραγωγοί , φαίνεται πως έχουν χορτάσει από συνέδρια, στρατηγικές, οδικούς χάρτες και ευρωπαϊκά οράματα.
Εκείνο, που εξακολουθούν να ζητούν, είναι κάτι πολύ πιό απλό  —  νά μπορούν νά ζούν αξιοπρεπώς, από αυτά τα περίφημα προϊόντα · άτινα όλοι επαινούν στα συνέδρια Αγροτικών προϊόντων καί γευσιγνωσίας ... !

Μέχρι τότε, η Θεσσαλία θα συνεχίσει να εξάγει φέτα, κρασί κι' αισιοδοξία ...
Απ' αυτά τα τρία  —   η 'αισιοδοξία' είναι μάλλον το πλέον άφθονο προϊόν, της Περιφερειακής μας Διοίκησης ... !

Επικαιρότητα

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;