Πολιτισμός

Θεσσαλονίκη: Θέατρο Αυλαία Duende / Μονάχα αίμα ανθίζει εδώ

Θεσσαλονίκη: Θέατρο Αυλαία Duende / Μονάχα αίμα ανθίζει εδώ

Η Εταιρεία Θεάτρου Πρόταση ανοίγει τη φετινή σεζόν με το Duende / Μονάχα αίμα ανθίζει εδώ, ένα έργο-κραυγή για τον εμφύλιο σπαραγμό, σε σκηνοθεσία Στέλιου Βραχνή στο Θέατρο Αυλαία 3,4 & 5 Οκτωβρίου. Μια πρωτότυπη σκηνική και ηχητική σύνθεση, βασισμένη στα εμβληματικά ποιητικά και

Η Εταιρεία Θεάτρου Πρόταση ανοίγει τη φετινή σεζόν με το Duende / Μονάχα αίμα ανθίζει εδώ, ένα έργο-κραυγή για τον εμφύλιο σπαραγμό, σε σκηνοθεσία Στέλιου Βραχνή στο Θέατρο Αυλαία 3,4 & 5 Οκτωβρίου. Μια πρωτότυπη σκηνική και ηχητική σύνθεση, βασισμένη στα εμβληματικά ποιητικά και θεατρικά γραπτά του Federico García Lorca και στις μελοποιήσεις του μεγάλου Έλληνα συνθέτη Σταμάτη Κραουνάκη.

Ο Federico García Lorca, ποιητής της γενιάς του 27, έδωσε φωνή στους αποκλεισμένους, στις γυναίκες, στους καταπιεσμένους. Εκτελέστηκε τις πρώτες μέρες του Ισπανικού Εμφυλίου, το 1936, χωρίς δίκη. Το σώμα του έμεινε άταφο και η φωνή του έγινε παγκόσμιο σύμβολο μνήμης και αντίστασης.

Ο Lorca περιέγραψε το Duende στη διάλεξή του στη Μαδρίτη το 1933 ως τη σκοτεινή, αρχέγονη δύναμη που οδηγεί την τέχνη στα άκρα της ανθρώπινης εμπειρίας: στο θρήνο, στον έρωτα, στο θάνατο.

Η παράσταση

Στην παράσταση του Στέλιου Βραχνή, ο Λόγος, η Μουσική και το Σώμα ενώνονται σε ένα δυνατό οδοιπορικό μνήμης και συγκίνησης. Η μάνα νανουρίζει και θρηνεί, οι εραστές διεκδικούν την ύπαρξή τους σε έναν κόσμο που δεν τους χωρά, ενώ τα σώματα του Χορού γίνονται η ίδια η φωνή μιας πληγής που παραμένει ανοιχτή και ζωντανή.

Πρωταγωνιστής ο Χορός: 23 τραγουδιστές και ηθοποιοί και ένα τριμελές μουσικό σχήμα συνθέτουν το τελετουργικό τοπίο του λορκικού σύμπαντος. Τα σώματα δεν αφηγούνται μόνο μια ιστορία γίνονται κραυγή μνήμης, φωνή του εμφυλίου και της ατομικής παρόρμησης που φιμώνεται. Στο κέντρο της σκηνής, ο Θεσσαλονικιός λογοτέχνης Θωμάς Κοροβίνης ενσαρκώνει τον λορκικό λόγο με έναν ρόλο που συνομιλεί με τη δική του λογοτεχνική πορεία γύρω από τη μνήμη, τη Μεσόγειο και την υπαρξιακή παραβατικότητα.

Συντελεστές

Δραματουργία / Σκηνοθεσία: Στέλιος Βραχνής

Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης

Μουσική / φωνητική επιμέλεια: Ελένη Δημοπούλου

Το Duende ερμηνεύει: Θωμάς Κοροβίνης

Πιάνο: Θάνος Σταμούλης

Τσέλο: Μαρία Τσόλκα

Κιθάρα: Κωστής Παλαιογιάννης

Βοηθός σκηνοθέτη: Πάνος Αναγνωστόπουλος

Βοηθός παραγωγής: Χαρά Σβάνου

Φωτογραφία: Γιάννης Πορτοκαλίδης, Απόστολος Λινάρδος

Επικοινωνία: Ρεβέκκα Ρουμελιώτη

Συμμετέχουν

Χαρά Σβάνου, Απόστολος Λινάρδος, Ναταλία Αποστολάκη, Αγγελίνα Δημητριάδη, Βάγια Θώμου, Γιώργος Καλημέρης, Λένια Κεσανλή, Ανδρέας Κεσανλής, Λίνα Κούτσικα, Ευγένης Κοψαχείλης, Αλεξάνδρα Μαγιοπούλου, Ελένη Ναβροζίδου, Φώτης Παπουτσής, Ηρώ Σαλάκου, Δέσποινα Σαραντίδη, Γιώργος Σαρίκης, Παναγιώτα Τατανάρη, Μαργαρίτα Τιλελή, Μαρία Τοπάλη, Κική Τσιτογιάννη

www.ertnews.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio