Οικονομία

Παντελιάδης: Τι λέει για τη μείωση των τιμών στα σούπερ μάρκετ

Παντελιάδης: Τι λέει για τη μείωση των τιμών στα σούπερ μάρκετ

Την ανάγκη να σταματήσουν οι παρεμβάσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας και επικεφαλής του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, από το βήμα της εκδήλωσης που διοργάνωσε χθες η ΕΣΕΕ για τα 20 χρόνια από τη θεσμοθέτηση της

Την ανάγκη να σταματήσουν οι παρεμβάσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας και επικεφαλής του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, από το βήμα της εκδήλωσης που διοργάνωσε χθες η ΕΣΕΕ για τα 20 χρόνια από τη θεσμοθέτηση της Ημέρας του Ελληνικού Εμπορίου.

Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, δεν μπορεί ο κλάδος και η επιχειρηματικότητα να πορεύεται με παρεμβατικά μέτρα, αλλά ούτε να επιδοτεί άλλο τις τιμές χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Ειδικότερα, ο πρόεδρος της ΕΣΕ σημείωσε ότι παρά τα όσα λέγονται η κερδοφορία του κλάδου πιέζεται, κάτι που αποτυπώνεται στους ισολογισμούς, όπου τα περιθώρια έχουν συρρικνωθεί στο 1,4%. Ένα εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό, όπως είπε, σε σύγκριση με τα διεθνή στάνταρ που είναι στο 3%.

Αποκάλυψε μάλιστα ότι στον υπάρχει και αλυσίδα ζημιογόνος, δείχνοντας πως ο έντονος ανταγωνισμός συμπιέζει τα περιθώρια σε τέτοιο βαθμό που καθιστά ανέφικτη την περαιτέρω επιδότηση των τιμών από τις ίδιες τις επιχειρήσει. Επιδοτήσαμε τις τιμές όσο μπορούσαμε, αλλά αυτό έχει ένα όριο, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Οι τιμές τα προηγούμενα χρόνια ανέβηκαν όχι επειδή ανέβηκε η κερδοφορία των σούπερ μάρκετ. Αντιθέτως η κερδοφορία έπεσε, επανέλαβε.

Η πρωτοβουλία μείωσης των τιμών

Όσον αφορά στην πρωτοβουλία μείωσης των τιμών, ανέφερε ότι δεν μπορούν να γίνουν μονομερώς από τα σούπερ μάρκετ, αλλά τόνισε ότι χρειάζεται η συνεργασία των προμηθευτών και εξήγησε ότι μόνο με κοινή προσπάθεια μπορεί να επιτευχθεί η μείωση των τιμών σε 1.000 κωδικούς.

Υπογράμμισε πάντως ότι θέλουν να βοηθήσουν, και επανέλαβε την ανάγκη να λειτουργήσει ελεύθερα προς όφελος του καταναλωτή η αγορά χωρίς παρεμβατισμούς.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio