Οικονομία

Τον Οκτώβριο τα μέτρα για τη μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ Ελέγχους ζητά το υπουργείο Ανάπτυξης

Τον Οκτώβριο τα μέτρα για τη μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ  Ελέγχους ζητά το υπουργείο Ανάπτυξης

Εντός του Οκτωβρίου το υπουργείο Ανάπτυξης επιδιώκει να καταγραφούν εθελοντικές μειώσεις τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, ενώ συνεχίζονται οι έλεγχοι στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Για την επόμενη εβδομάδα δρομολογείται νέος γύρος διαβουλεύσεων με τις διοικήσεις

Εντός του Οκτωβρίου το υπουργείο Ανάπτυξης επιδιώκει να καταγραφούν εθελοντικές μειώσεις τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, ενώ συνεχίζονται οι έλεγχοι στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Για την επόμενη εβδομάδα δρομολογείται νέος γύρος διαβουλεύσεων με τις διοικήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ σε δημόσια διαβούλευση θα δοθεί το νομοσχέδιο για τη σύσταση της ανεξάρτητης Αρχής προστασίας του καταναλωτή.

Η πρωτοβουλία της εθελοντικής μείωσης τιμών σε 1.000 κωδικούς εκτιμάται ότι θα αρχίσει να τρέχει εντός των πρώτων 10-15 ημερών του Οκτωβρίου και θα διαρκέσει, σύμφωνα με πληροφορίες, έως και το τέλος του χρόνου, για να καλύψει και την περίοδο των Χριστουγέννων, ενώ ο κ. Θεοδωρικάκος δήλωσε το πρωί στο ΕΡΤnews ότι θα πρέπει να συνεχιστεί.

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Καταναλωτή και τέλη Οκτωβρίου θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή. Μετά θα ακολουθήσει η διαδικασία επιλογής διοικητή και η λειτουργία της θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026.

Στο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνονται και κάποιες παρεμβάσεις για τη συγκράτηση των τιμών, που είναι ήδη σε ισχύ και λήγουν στις 31 Οκτωβρίου:

Η απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων θα επεκταθεί επ αόριστον, όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο υπουργός.

Η υποχρέωση των σούπερ μάρκετ να αποστέλλουν τους τιμοκαταλόγους και να ενημερώνουν σε εβδομαδιαία βάση για τυχόν ανατιμήσεις, καθώς και οι ανακοινώσεις των τιμών των οπωροκηπευτικών θα παραταθούν πιθανότατα για έξι μήνες, έως και τον Απρίλιο, για να καλύψει και την περίοδο του Πάσχα.

Πηγή: ΕΡΤΝews

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio