Ελλάδα

Σχεδόν 20.000 τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία Το μπαλάκι στις εγκυμονούσες πετάει τουπ. Παιδείας

Σχεδόν 20.000 τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία  Το μπαλάκι στις εγκυμονούσες πετάει τουπ. Παιδείας

Για τα κενά στα σχολεία φταίνε οι νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικοί που ζητάνε άδεια εγκυμοσύνης και ανατροφής παιδιού υποστηρίζει το υπ. Παιδείας. Στοχοποίηση των εκπαιδευτικών καταγγέλλει η ΟΛΜΕ. Σε μετωπική σύγκρουση κυβέρνησης-εκπαιδευτικών εξελίσσεται το φλέγον

Για τα κενά στα σχολεία φταίνε οι νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικοί που ζητάνε άδεια εγκυμοσύνης και ανατροφής παιδιού υποστηρίζει το υπ. Παιδείας. Στοχοποίηση των εκπαιδευτικών καταγγέλλει η ΟΛΜΕ.

Σε μετωπική σύγκρουση κυβέρνησης-εκπαιδευτικών εξελίσσεται το φλέγον πρόβλημα τωνχιλιάδων κενών στα σχολεία. Κι ενώ η σχολική χρονιά ξεκίνησε με ελλείψεις σχεδόν 20.000 εκπαιδευτικών, το υπουργείο Παιδείας, ανακάλυψε ότι φταίνε οι νεοδιορισθείσες δασκάλες, νηπιαγωγοί και καθηγήτριες που ζήτησαν άδεια εγκυμοσύνης ή ανατροφής παιδιού.

Φαίνεται πως σε αυτή τη χώρα οι γυναίκες ο,τι και να κάνουν φταίνε. Μπαίνουν λουκέτα σε εκατοντάδες σχολεία, ιδίως στην περιφέρεια; Φταίνε οι γυναίκες που δεν γεννάνε αρκετά παιδιά για να γεμίσουν τις τάξεις και έχουμε δημογραφική κατάρρευση.

Δεν φτάνουν οι εκπαιδευτικοί, μολονότι συρρικνώνεται μαθητικός πληθυσμός; Φταίνε πάλι οι γυναίκες, που μένουν έγκυοι και γεννοβολάνε μόλις διορίζονται και μένουν τα παιδιά μας χωρίς δασκάλους.

Η αντίφαση αυτή δύσκολα περνάει απαρατήρητη.

Η ίδια υπουργός που στο παρελθόν ήταν υπουργός Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής και είχε την ευθύνη για τον σχεδιασμό και υλοποίηση δημόσιων πολιτικών για την οικογένεια και τη δημογραφική πολιτική, σήμερα επιτίθεται με τραχύτητα σε νέες εργαζόμενες γυναίκες επειδή τολμούν να ζητούν τον στοιχειώδη χρόνο για να γεννήσουν και να μεγαλώσουν τα παιδιά τους, ήταν η οργισμένη αντίδραση της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης σε σχετικές δηλώσεις της υπουργού Παιδείας για τις άδειες των νεοδιορισθέντων και στα δημοσιεύματα που ακολούθησαν.

Αντί η κυβέρνηση να λάβει ουσιαστικά μέτρα στήριξης των νέων ώστε να αντιμετωπιστεί το δημογραφικό πρόβλημα, επιλέγει να στοχοποιήσει τις εργαζόμενες μητέρες, σχολιάζει η ΟΛΜΕ.

Τι δήλωσε η υπουργός Παιδείας για τα κενά στα σχολεία

Όταν καλείται να απαντήσει για τα κενά στα σχολεία η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη κάνει λόγο για δομικό ζήτημα, αναφέροντας τις άδειες εκπαιδευτικών ως μία από τις βασικές αιτίες του προβλήματος.

Σε συνέντευξή της στο Μega αναφέρθηκε στο παράδειγμα περιφέρειας της Ελλάδας (χωρίς να την κατονομάζει), όπου καλέσαμε 336 εκπαιδευτικούς. Την πρώτη μέρα που πήγαν πήραν άδεια οι 100, μόνιμοι. Για διάφορους λόγους όταν κάποιος μονιμοποιείται μπορεί να κάνει ενεργοποίηση μίας άδειάς του. Δεν θα πάει στο σχολείο για την περίοδο που του επιτρέπει η άδειά του. Εκείνη την στιγμή πρέπει να ενεργοποιηθεί αναπληρωτής.

Σε νεα συνέντευξή της στην ΕΡΤ, έριξε και πάλι το μπαλάκι για τα κενά στα σχολεία στις εγκυμονούσες και λεχώνες εκπαιδευτκούς. Να αναφέρω ότι σε έναν μόνο νομόδιορίστηκαν12 νηπιαγωγοί και έλαβαν άδεια οι έξι. Οποιοσδήποτε νεοδιόριστος μπορεί, όταν καλείται να αναλάβει, να ενεργοποιήσει μια θεσμοθετημένη άδεια, μια μακροχρόνια άδεια, μια άδεια μητρότητας. Σε ένα μικρό νησί διορίστηκε νηπιαγωγός και αμέσως έλαβε άδεια. Στείλαμε αμέσως σύμβουλο νηπιαγωγό, ώστε να καλύψει την ανάγκη, είπε χαρακτηριστικά.

Τη σκυτάλη από τις δηλώσεις της υπουργού πήραν δημοσιεύματα, με στοιχεία από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Με βάση αυτά προκύπτει από τους 9.158 εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν φέτος, ζήτησε άδεια σχεδόν το 23%.

Σε ορισμένες περιοχές, όπως το Νότιο Αιγαίο και το Ιόνιο, τα ποσοστά άδειας φτάνουν έως και το 30%, ενώ στην Αττική περιορίζονται στο 16,1%.

Οι κυριότεροι λόγοι άδειας είναι η κύηση, η ανατροφή τέκνου και η επαπειλούμενη κύηση.

Αντιδράσεις από την ΟΛΜΕ

Ηπολιτική επιλογή της στοχοποίησης των νεοδιόριστων με ευθύνη του ΥΠΑΙΘΑ και της Υπουργού Παιδείας ξεπέρασε κάθε προηγούμενο!, καταγγέλλει η ΟΛΜΕ.

Είναι τουλάχιστον εξοργιστικό το γεγονός ότι αντί να αναγνωριστούν οι σοβαρές καθυστερήσεις, οι αδικίες και το επιτελικό χάος που το ίδιο το ΥΠΑΙΘΑ δημιούργησε στις υπηρεσιακές μεταβολές και στις τοποθετήσεις, στοχοποιούνται σήμερα ακόμα και οι νέες μητέρες εκπαιδευτικοί που ζητούν την άδεια ανατροφής ή κύησης που δικαιούνται, τονίζει η οργισμένη ανακοίνωση της ΟΛΜΕ.

Μια άδεια που οι αναπληρώτριες συναδέλφισσες στερούνται για χρόνια, αντιμετωπιζόμενες ως εργαζόμενες β κατηγορίας. Πρόκειται για πρόκληση απέναντι σε χιλιάδες γυναίκες συναδέλφισσες που εργάζονται με μισθούς των 792 ευρώ, και τώρα παρουσιάζονται περίπου ως υπαίτιες για τα κενά στα σχολεία, συμπληρώνει.

Σχεδόν 20.000 κενά

Υπενθυμίζει ότι στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, μετά και τις συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών τα κενά που καταγράφηκαν ξεπερνούσαν τις 50.000. Η Ομοσπονδία κατηγορεί την κυβέρνηση, ότι ενώ πανηγυρίζει για το υπερπλεόνασμα των 11 δισ. ευρώ, και μολονότι υπάρχουν επαρκή χρήματα για μόνιμους διορισμούς, επέλεξε να καλύψει μόλις το 1/5 των κενών.

Στη συνέχεια, με την πρόσληψη αναπληρωτών, η κυβέρνηση επέλεξε ξανά να αδιαφορήσει για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας, καλύπτοντας λιγότερα από τα μισά εναπομείναντα κενά. Το αποτέλεσμα της πολιτικής επιλογής του ΥΠΑΙΘΑ ήταν να ξεκινήσουν τα μαθήματα με σχεδόν 20.000 κενά, δηλαδή 400.000 διδακτικές ώρες να χάνονται την εβδομάδα, τονίζει το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο.

Τα στοιχεία, ακόμη και αυτά που το ίδιο το Υπουργείο δημοσιοποιεί, αποδεικνύουν το μέγεθος της πολιτικής υποκρισίας: τα χιλιάδες κενά που παραμένουν σε όλη τη χώρα δεν δικαιολογούνται με τέτοιου είδους φαιδρά επιχειρήματα, καταλήγει η ΟΛΜΕ και απαιτεί τα εξής:

  • Να γίνει άμεσα Β φάση προσλήψεων αναπληρωτών/τριών ώστε να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για την κάλυψη των πάγιων κενών των σχολείων.
  • Ουσιαστική αύξηση της χρηματοδότησης για τη λειτουργία των σχολείων.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio