Ελλάδα

Κάμερες στον Δακτύλιο: Έτσι θα μπει τέλος στην ασυδοσία των παραβατών

Κάμερες στον Δακτύλιο: Έτσι θα μπει τέλος στην ασυδοσία των παραβατών

Λίγες εβδομάδες πριν την επιστροφή του μέτρου του Δακτυλίου, οι Αρχές εξετάζουν τους τρόπους για τη μείωση των παραβάσεων. Στην τελική ευθεία βρίσκεται η επιστροφή του Δακτυλίου στην Αθήνα, με το μέτρο να τίθεται ξανά σε ισχύ χωρίς αλλαγές στα μέσα Οκτωβρίου 2025.Η σχετική

Λίγες εβδομάδες πριν την επιστροφή του μέτρου του Δακτυλίου, οι Αρχές εξετάζουν τους τρόπους για τη μείωση των παραβάσεων.

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η επιστροφή του Δακτυλίου στην Αθήνα, με το μέτρο να τίθεται ξανά σε ισχύ χωρίς αλλαγές στα μέσα Οκτωβρίου 2025.

Η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση βρίσκεται ήδη στα συναρμόδια υπουργεία και αναμένεται άμεσα να δημοσιευθεί στο ΦΕΚ.

Η βοήθεια των καμερών

Η μεγάλη τομή, ωστόσο, έρχεται με την τοποθέτηση εκατοντάδων καμερών πέριξ των ορίων του Δακτυλίου, που υπόσχονται να βάλουν τέλος στην κυκλοφοριακή αναρχία των τελευταίων ετών. Οι κάμερες θα καταγράφουν ηλεκτρονικά κάθε παράβαση, καθιστώντας αδύνατη τη διαφυγή από τα πρόστιμα του ΚΟΚ.

Έτσι, οι οδηγοί που μέχρι σήμερα ρίσκαραν να μπουν παράνομα, πλέον θα γνωρίζουν ότι το ακριβό εισιτήριο θα τους βεβαιώνεται αυτόματα.

Πρόβλημα η αστυνόμευση του μέτρου

Συγκοινωνιολόγοι υπενθυμίζουν ότι ο Δακτύλιος ουσιαστικά δεν αστυνομεύεται εδώ και πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα να έχει χάσει την αξία του. Μετρήσεις τους μάλιστα δείχνουν ότι το 30-35% των οχημάτων που κινούνται καθημερινά στο κέντρο πιθανόν να μην φέρουν καν σωστές πινακίδες. Η χρήση καμερών θεωρείται μονόδρομος για την αποτελεσματική επιτήρηση και την αποκατάσταση της τάξης.

Η ηλεκτρονική επιτήρηση αναμένεται να επιφέρει άμεσα μείωση της κυκλοφορίας στο κέντρο, καθώς οι παραβάτες δεν θα τολμούν να εισέλθουν υπό τον φόβο της βεβαίωσης. Όπως τονίζουν οι ειδικοί, εφόσον ο Δακτύλιος λειτουργήσει με σωστή παρακολούθηση, μπορεί πραγματικά να συμβάλει σε καλύτερες συνθήκες κυκλοφορίας και ποιότητας ζωής στην πόλη.

Οι ώρες και οι ημέρες εφαρμογής

Ο Δακτύλιος θα ισχύει, όπως κάθε χρόνο, Δευτέρα έως Πέμπτη από τις 07:00 έως τις 20:00 και κάθε Παρασκευή από τις 07:00 έως τις 15:00. Τα μέτρα δεν εφαρμόζονται τις επίσημες αργίες, ούτε σε ημέρες απεργιών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Η κυκλοφορία θα γίνεται εκ περιτροπής με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας:

Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κινούνται τα οχήματα που λήγουν σε 0, 2, 4, 6 και 8.

Τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κινούνται τα οχήματα που λήγουν σε 1, 3, 5, 7 και 9.

Ποια οχήματα εξαιρούνται

Ελεύθερη κυκλοφορία στο κέντρο έχουν:

Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Υβριδικά, φυσικού αερίου ή υγραερίου.

Οχήματα κατηγορίας Euro 6 με εκπομπές κάτω από 120 gr CO (για ταξινομήσεις έως 31/12/2020) ή κάτω από 145 gr CO (για ταξινομήσεις από 01/01/2021).

Ψηφιακή άδεια δακτυλίου

Η άδεια κυκλοφορίας στον Δακτύλιο εκδίδεται πλέον ψηφιακά μέσω gov.gr, με χρήση TAXISnet.

Απαιτούνται:

Αριθμός κυκλοφορίας,

ΑΦΜ ιδιοκτήτη/εταιρείας,

Κωδικοί TAXISnet.

Η άδεια φέρει μοναδικό αριθμό επαλήθευσης. Οι περσινές άδειες θα ισχύσουν για δέκα εργάσιμες ημέρες, δίνοντας περίοδο χάριτος στους οδηγούς.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio