Κόσμος

Μια Barbie με διαβήτη Τύπου 1 ως σύμβολο ένταξης και ενδυνάμωσης

Μια Barbie με διαβήτη Τύπου 1 ως σύμβολο ένταξης και ενδυνάμωσης

Είναι η νέα προσθήκη στη μακρόχρονη σειρά κουκλών της Mattel και ήδη έχει προκαλέσει παγκόσμιο ενδιαφέρον και ποικίλες αντιδράσεις. Πρόκειται για την πρώτη Barbie που απεικονίζεται να ζει με διαβήτη τύπου 1, μια χρόνια πάθηση που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως,

Είναι η νέα προσθήκη στη μακρόχρονη σειρά κουκλών της Mattel και ήδη έχει προκαλέσει παγκόσμιο ενδιαφέρον και ποικίλες αντιδράσεις. Πρόκειται για την πρώτη Barbie που απεικονίζεται να ζει με διαβήτη τύπου 1, μια χρόνια πάθηση που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων και χιλιάδες παιδιά. Η κούκλα εμφανίζεται με αισθητήρα συνεχούς παρακολούθησης γλυκόζης στο μπράτσο, αντλία ινσουλίνης, ένα τηλέφωνο που εμφανίζει εφαρμογή παρακολούθησης επιπέδων σακχάρου και μια τσάντα για να μεταφέρει όλα τα απαραίτητα εφόδια. Παράλληλα, φορά ένα μπλε πουά φόρεμα, εμπνευσμένο από τα χρώματα και τα σύμβολα της παγκόσμιας καμπάνιας ευαισθητοποίησης για τον διαβήτη, αποδεικνύοντας ότι κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί με στόχο την ενσυναίσθηση και την εκπροσώπηση.

Η Mattel συνεργάστηκε με τον διεθνή οργανισμό Breakthrough T1D (πρώην JDRF), τον μεγαλύτερο φορέα παγκοσμίως που ασχολείται με την έρευνα και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ανθρώπων με διαβήτη τύπου 1, ώστε να διασφαλιστεί η ακρίβεια και η ευαισθησία του εγχειρήματος. Η εταιρεία ήθελε να αποφύγει την επιφανειακή προσέγγιση και να παρουσιάσει μια κούκλα που θα συμβάλει ουσιαστικά στην κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας. Η παρουσίαση μιας Barbie με διαβήτη Τύπου 1 αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στη δέσμευσή μας για μεγαλύτερη ένταξη και εκπροσώπηση, δήλωσε η Κρίστα Μπέργκερ, αντιπρόεδρος της Mattel και επικεφαλής της σειράς Barbie. Θέλουμε τα παιδιά να βλέπουν τον εαυτό τους στις ιστορίες που φαντάζονται και στις κούκλες που αγαπούν.

Για τον Άαρον Κόβαλσκι, ερευνητή και διευθύνοντα σύμβουλο της Breakthrough T1D, η συνεργασία αυτή είχε έντονο προσωπικό χαρακτήρα, αφού τόσο ο ίδιος όσο και ο αδερφός του ζουν με διαβήτη τύπου 1 από μικρή ηλικία. Είναι συγκινητικό να συμμετέχω σε μια πρωτοβουλία που δίνει ορατότητα σε μια πάθηση που επηρεάζει τόσες οικογένειες, σημείωσε. Ο ίδιος πιστεύει πως η ύπαρξη μιας τέτοιας Barbie στα ράφια θα επιτρέψει σε παιδιά που ζουν με διαβήτη να αισθανθούν πως δεν είναι μόνα τους και πως η πάθησή τους δεν τα ορίζει, αλλά είναι απλώς ένα κομμάτι της ζωής τους.

Η Mattel έχει ήδη προγραμματίσει τη δωρεά της νέας Barbie σε οργανισμούς, νοσοκομεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα που ασχολούνται με την πρόληψη και ενημέρωση για τον διαβήτη, θέλοντας να ενισχύσει την κοινωνική ενσωμάτωση των παιδιών με χρόνιες παθήσεις μέσω ενός από τα πιο εμβληματικά παιχνίδια στον κόσμο. Στόχος της είναι να μετατρέψει τη διαφορετικότητα σε δύναμη και την εκπροσώπηση σε καθημερινότητα, στέλνοντας ένα μήνυμα πως όλα τα παιδιά αξίζουν να βλέπουν τον εαυτό τους στα παιχνίδια που αγαπούν.

Μπορεί να είναι φτιαγμένη από πλαστικό, όμως η Barbie αυτή κουβαλά έναν αληθινό συμβολισμό: ότι η διαφορετικότητα δεν είναι εμπόδιο αλλά κομμάτι της ζωής, και ότι ακόμη και οι παιδικοί μας ήρωες μπορούν να γίνουν φορείς αποδοχής και ελπίδας. Με την Tipo 1, η Mattel αποδεικνύει πως η ένταξη δεν είναι απλώς τάση, αλλά μια ευθύνη που μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά βλέπουν τον κόσμο και τον εαυτό τους μέσα σε αυτόν.

Πηγή: tanea.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio