Κόσμος

Κυβερνοεπίθεση σε Gucci, Balenciaga και Alexander McQueen Οι χάκερς ζητούν λύτρα μετά από την κλοπή δεδομένων των πελατών

Κυβερνοεπίθεση σε Gucci, Balenciaga και Alexander McQueen  Οι χάκερς ζητούν λύτρα μετά από την κλοπή δεδομένων των πελατών

Χάκερς απέκτησαν πρόσβαση και έκλεψαν τα προσωπικά στοιχεία πιθανώς εκατομμυρίων πελατών των πολυτελών οίκων Balenciaga, Gucci και Alexander McQueen, σε μία σοβαρή Κυβερνοεπίθεση . Τα κλεμμένα δεδομένα περιλαμβάνουν ονόματα, διευθύνσεις email, αριθμούς τηλεφώνου, διευθύνσεις κατοικίας,

Χάκερς απέκτησαν πρόσβαση και έκλεψαν τα προσωπικά στοιχεία πιθανώς εκατομμυρίων πελατών των πολυτελών οίκων Balenciaga, Gucci και Alexander McQueen, σε μία σοβαρή Κυβερνοεπίθεση .

Τα κλεμμένα δεδομένα περιλαμβάνουν ονόματα, διευθύνσεις email, αριθμούς τηλεφώνου, διευθύνσεις κατοικίας, καθώς και το συνολικό ποσό που έχει ξοδέψει κάθε πελάτης στα καταστήματα παγκοσμίως. Η Kering, η μητρική εταιρεία των συγκεκριμένων luxury brands, επιβεβαίωσε την παραβίαση και δήλωσε ότι έχει ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές προστασίας δεδομένων. Όπως υπογραμμίζει η εταιρεία, δεν υπήρξε κλοπή οικονομικών στοιχείων, όπως αριθμών καρτών.

Η εταιρεία έχει αποστείλει ενημερωτικά email στους πελάτες που επηρεάστηκαν, χωρίς όμως να ανακοινώσει πόσοι είναι ή να προβεί σε δημόσιες δηλώσεις σχετικά με το περιστατικό. Νομικά, δεν υποχρεούται να προβεί σε δημόσια ανακοίνωση εφόσον έχει ενημερώσει τους άμεσα ενδιαφερόμενους με άλλα μέσα. Οι δράστες, που αυτοαποκαλούνται Shiny Hunters, ισχυρίζονται ότι κατέχουν δεδομένα που αφορούν 7,4 εκατομμύρια μοναδικές διευθύνσεις email, κάτι που δείχνει ότι τα θύματα μπορεί να είναι εξίσου πολλά.

Ένα μικρό δείγμα των δεδομένων που έδωσαν ως απόδειξη στο BBC περιείχε χιλιάδες λεπτομέρειες πελατών που φαίνονται γνήσιες. Μετά την ανάλυση, τα αρχεία διαγράφηκαν. Στα κλεμμένα δεδομένα περιλαμβάνεται και η στήλη Συνολικές Αγορές, που αποκαλύπτει πόσα χρήματα έχει ξοδέψει κάθε πελάτης σε κάθε μάρκα. Σε μερικές περιπτώσεις, πελάτες φαίνεται να έχουν ξοδέψει πάνω από 10.000 δολάρια, ενώ κάποιοι λίγοι έφτασαν να ξοδέψουν από 30.000 έως 86.000 δολάρια στα καταστήματα, σύμφωνα με το μικρό δείγμα που ανέλυσε το BBC.

Αυτή η πληροφορία εγείρει ιδιαίτερη ανησυχία, καθώς οι μεγάλοι πελάτες μπορεί να γίνουν στόχος επιπλέον επιθέσεων ή απάτης αν τα στοιχεία διαρρεύσουν σε άλλους εγκληματίες. Οι Shiny Hunters φαίνεται να δρουν μόνοι τους και δήλωσαν στο BBC μέσω συνομιλίας στο Telegram ότι παραβίασαν τα συστήματα των οίκων πολυτελείας τον Απρίλιο μέσω της Kering. Οι χάκερ επικοινώνησαν με την γαλλική εταιρεία στις αρχές Ιουνίου και ισχυρίζονται ότι διαπραγματεύονται λύτρα σε Bitcoin. Η Kering αρνείται οποιαδήποτε διαπραγμάτευση με τους δράστες.

Η εταιρεία δηλώνει πως αρνήθηκε να πληρώσει λύτρα, ακολουθώντας τις συμβουλές των αρχών ασφαλείας. Τον Ιούνιο εντοπίσαμε ότι ένας μη εξουσιοδοτημένος τρίτος απέκτησε προσωρινή πρόσβαση στα συστήματά μας και πρόσβαση σε περιορισμένα δεδομένα πελατών ορισμένων από τα brands μας. Δεν υπήρξε παραβίαση οικονομικών στοιχείων όπως αριθμοί τραπεζικών λογαριασμών ή πιστωτικών καρτών, ανέφερε εκπρόσωπος της Kering, προσθέτοντας ότι τα συστήματα ασφαλείας έχουν ενισχυθεί.

Η παραβίαση, που συνέβη τον Απρίλιο, έγινε την ίδια περίοδο με άλλες επιθέσεις σε πολυτελή brands όπως Cartier και Louis Vuitton, οι οποίες επίσης ανακοίνωσαν αντίστοιχα περιστατικά. Δεν έχει διευκρινιστεί αν οι επιθέσεις αυτές σχετίζονται με τους Shiny Hunters. Τον Ιούνιο, ειδικοί κυβερνοασφάλειας της Google προειδοποίησαν για σειρά επιθέσεων που συνδέονται με τους Shiny Hunters, που αποτέλεσαν και οι ίδιοι στόχο αυτών των χάκερ. Η Google αναφέρει τους δράστες ως UNC6040, οι οποίοι κλέβουν δεδομένα με την μέθοδο της απάτης μέσω εξαπάτησης υπαλλήλων για να αποσπάσουν τα στοιχεία σύνδεσης σε εσωτερικό λογισμικό Salesforce.

Πηγή: tanea.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio