Κόσμος

Είναι γενοκτονία Ο Χαβιέ Μπαρδέμ καταγγέλλει το Ισραήλ στα Emmy και στηρίζει την Παλαιστίνη

Είναι γενοκτονία  Ο Χαβιέ Μπαρδέμ καταγγέλλει το Ισραήλ στα Emmy και στηρίζει την Παλαιστίνη

Με την παραδοσιακή παλαιστινιακή κεφίγια γύρω από τον λαιμό του και υψωμένη τη γροθιά του, ο Χαβιέ Μπαρδέμ έκανε μια ηχηρή πολιτική δήλωση στο κόκκινο χαλί των βραβείων Emmy. Ο Ισπανός ηθοποιός ένωσε τη φωνή του με πάνω από 1.300 καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων πολλοί αστέρες του

Με την παραδοσιακή παλαιστινιακή κεφίγια γύρω από τον λαιμό του και υψωμένη τη γροθιά του, ο Χαβιέ Μπαρδέμ έκανε μια ηχηρή πολιτική δήλωση στο κόκκινο χαλί των βραβείων Emmy. Ο Ισπανός ηθοποιός ένωσε τη φωνή του με πάνω από 1.300 καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων πολλοί αστέρες του Χόλιγουντ, σε μια προσπάθεια να συμβάλει στο κύμα κινητοποιήσεων της βιομηχανίας του θεάματος κατά των γεγονότων στη Γάζα.

Στις δηλώσεις του, ο Μπαρδέμ επικαλέστηκε πρόσφατο ψήφισμα της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών Γενοκτονιών (IAGS), το οποίο καταλήγει ότι οι ενέργειες του Ισραήλ στη Γάζα πληρούν τον ορισμό της γενοκτονίας, όπως την ορίζει ο ΟΗΕ. Φορώντας την κεφίγια, σύμβολο της παλαιστινιακής ταυτότητας και αντίστασης, ο ηθοποιός τόνισε: Στα τέλη Αυγούστου, η IAGS χαρακτήρισε τα γεγονότα γενοκτονία. Ζητούμε εμπορικό και διπλωματικό αποκλεισμό και κυρώσεις στο Ισραήλ για να σταματήσει αυτή η γενοκτονία. Λευτεριά στην Παλαιστίνη.

Η IAGS αποτελεί τη μεγαλύτερη παγκόσμια ένωση ειδικών στη μελέτη της γενοκτονίας, συγκεντρώνοντας ακαδημαϊκούς και ερευνητές, ανάμεσά τους ειδικούς στο Ολοκαύτωμα, ιστορικούς και κοινωνιολόγους. Το ψήφισμά της περιγράφει εκτεταμένες επιθέσεις σε υποδομές υγείας, παροχής βοήθειας και εκπαίδευσης, καθώς και τη δολοφονία και τον τραυματισμό χιλιάδων παιδιών, παράλληλα με υποστήριξη για αναγκαστικές απελάσεις, κατεδαφίσεις κατοικιών και ρητορική μίσους από πλευράς Ισραηλινών ηγετών.

Το ισραηλινό Υπουργείο Εξωτερικών απέρριψε την έκθεση, κάνοντας λόγο για ψέματα της Χαμάς και εσφαλμένη έρευνα, χαρακτηρίζοντάς την ντροπή για το νομικό επάγγελμα και υποστηρίζοντας πως το Ισραήλ είναι το πραγματικό θύμα γενοκτονίας.

Η τοποθέτηση του Μπαρδέμ έρχεται μέσα σε ένα ευρύτερο κύμα αντιδράσεων της βιομηχανίας θεάματος. Πάνω από 1.300 καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων η Ολίβια Κόλμαν, η Τίλντα Σουίντον, η Έμμα Στόουν, ο Μαρκ Ράφαλο, ο Ριζ Άχμεντ και ο ίδιος ο Μπαρδέμ, έχουν δεσμευτεί να απέχουν από συνεργασίες με ισραηλινά κινηματογραφικά ιδρύματα που, όπως αναφέρουν, συμμετέχουν σε γενοκτονία και απαρτχάιντ κατά του παλαιστινιακού λαού.

Αυτή η δέσμευση, που έχει προωθηθεί από την πρωτοβουλία Film Makers for Palestine και υπογράφεται από προσωπικότητες όπως ο Γιώργος Λάνθιμος, Ken Loach, Susan Sarandon και άλλους, καλεί τη βιομηχανία να αρνηθεί τη σιωπή και τον ρατσισμό, αποφεύγοντας συνεργασίες με ισραηλινούς φορείς που θεωρούνται συνένοχοι σε παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Πηγή: tanea.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio