Κόσμος

Σουδάν: Στα πρόθυρα ανθρωπιστικής καταστροφής η υπό πολιορκία μεγάλη πόλη Ελ Ομπάιντ

Σουδάν: Στα πρόθυρα ανθρωπιστικής καταστροφής η υπό πολιορκία μεγάλη πόλη Ελ Ομπάιντ

Η μεγάλη πόλη Ελ Ομπάιντ του Σουδάν, υπό πολιορκία, βρίσκεται στα πρόθυρα ανθρωπιστικής καταστροφής, που θα ενσκήψει αν δεν επιτραπεί να εισέλθει σε αυτήν βοήθεια, προειδοποίησε χθες Τρίτη αξιωματούχος του ΟΗΕ, καθώς μοιάζει να επίκειται έφοδος των παραστρατιωτικών στην πρωτεύουσα της πολιτείας Νότιο Κορντοφάν (φωτογραφία, επάνω, από το Χ, @sudanwarmonitor).

«Αν δεν αρθεί η πολιορκία, κι αν δεν επιτραπεί άνευ όρων είσοδος ανθρωπιστικής βοήθειας, σε μερικές εβδομάδες, σε έναν ως δυο μήνες το πολύ, θα φτάσουμε στα τραγικά επίπεδα που είχε δει η Ελ Φάσερ», μεγάλη πόλη στο Νταρφούρ, στο δυτικό Σουδάν, τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μοχάμεντ Ριφάατ, επικεφαλής της αποστολής του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ) στο Σουδάν.

Χωρίς βοήθεια, η μεγάλη πόλη Ελ Ομπάιντ «κινδυνεύει να υποστεί λιμό εξαιτίας της πολιορκίας»

Σύμφωνα με τον κ. Ριφάατ, οι ανθρωπιστικοί οργανισμοί, συμπεριλαμβανομένου του ΔΟΜ, έχουν διαλείπουσα πρόσβαση στην πόλη τους τελευταίους μήνες και οι περισσότεροι έχουν αναστείλει τη δράση τους εκεί εξαιτίας της ανασφάλειας.

Και, χωρίς βοήθεια, «η πόλη κινδυνεύει να υποστεί λιμό εξαιτίας της πολιορκίας», προειδοποίησε.

Η Ελ Ομπάιντ υφίσταται για μήνες πολιορκία των παραστρατιωτικών των Δυνάμεων Ταχείας Υποστήριξης (ΔΤΥ), σε πόλεμο με τον τακτικό στρατό από τα μέσα του Απριλίου του 2023.

Η τιμή του νερού ειδικά έχει φτάσει σε τρομακτικό επίπεδο: 15.000 σουδανικές λίρες, ή 20 δολάρια, για 10 λίτρα, τόνισε ο αξιωματούχος της υπηρεσίας, μέρους του συστήματος του ΟΗΕ. Οσο για τις τιμές των τροφίμων, έχουν αυξηθεί από 60 ως 300%, πρόσθεσε.

Οι ΔΤΥ κατηγορήθηκαν πως διέπραξαν σωρεία ωμοτήτων όταν κυρίευσαν τον Οκτώβριο την Ελ Φάσερ, την τελευταία μεγάλη πόλη στο Νταρφούρ που δεν είχε πέσει ως τότε στα χέρια τους.

«Γενοκτονία»

Τον Φεβρουάριο, αποστολή έρευνας του ΟΗΕ έκανε λόγο για ενέργειες προσιδιάζουσες σε «γενοκτονία».

Τις τελευταίες ημέρες, έχουν πολλαπλασιαστεί οι προειδοποιήσεις και οι δηλώσεις σε διεθνές επίπεδο για την κατάσταση στην Ελ Ομπάιντ.

Χθες Τρίτη, επτά ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Βρετανίας και της Γαλλίας, κάλεσαν τις ΔΤΥ να «σταματήσουν αμέσως» την επίθεσή τους.

Προχθές Δευτέρα, η κυβέρνηση των ΗΠΑ εξέφρασε την ανησυχία της για το ενδεχόμενο «μαζικών φρικαλεοτήτων» στο αστικό κέντρο.

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ εξέφρασε το Σάββατο την ίδια ανησυχία και ζήτησε να αποσυρθούν τα στοιχεία των παραστρατιωτικών που πολιορκούν την πόλη.

Σύμφωνα με την ανεξάρτητη σουδανική ΜΚΟ Emergency Lawyers, που καταγράφει τις εξελίξεις στον εμφύλιο πόλεμο στο Σουδάν, βομβαρδισμοί μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων τις τελευταίες ημέρες στοχοποίησαν πρατήρια καυσίμων, τον κυριότερο ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό και φορτηγά που μετέφεραν τρόφιμα και καύσιμα.

Πάνω από 200.000 νεκροί

Οι σουδανικές ένοπλες δυνάμεις προσπαθούν να φρενάρουν την προέλαση των αντιπάλων τους. Πηγή του AFP στη σουδανική κυβέρνηση είπε πως μεγάλος όγκος εξοπλισμών των ΔΤΥ καταστράφηκε το τελευταίο διάστημα.

Ο πόλεμος στο Σουδάν, πλέον στον τέταρτο χρόνο του, έχει στοιχίσει τη ζωή σε πάνω από 200.000 ανθρώπους, κατά ορισμένες —μάλλον συντηρητικές— εκτιμήσεις, ενώ έχει αναγκάσει πάνω από 11 εκατομμύρια πολίτες να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, προκαλώντας αυτήν που τα Ηνωμένα Εθνη χαρακτηρίζουν τη χειρότερη κρίση εξαναγκαστικού εκτοπισμού στον πλανήτη.

Πηγή: ΑΠΕ

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;