Μαγνησία

Ένα νηπιαγωγείο με καμπύλες και φυσικά υλικά σχεδίασε για τη Σενεγάλη ο Πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Π.Θ.

Ένα νηπιαγωγείο με καμπύλες και φυσικά υλικά σχεδίασε για τη Σενεγάλη ο Πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Π.Θ.

Μια τολμηρή πρόταση με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα κατέθεσε ο Έλληνας αρχιτέκτονας και πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόντων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κώστας Μανωλίδης, σε συνεργασία με τους Ιωάννη Ρέτσιο και Θέμη Νάνα, στον διεθνή διαγωνισμό Kaira Looro 2025, που

Μια τολμηρή πρόταση με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα κατέθεσε ο Έλληνας αρχιτέκτονας και πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόντων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κώστας Μανωλίδης, σε συνεργασία με τους Ιωάννη Ρέτσιο και Θέμη Νάνα, στον διεθνή διαγωνισμό Kaira Looro 2025, που αφορά τον σχεδιασμό νηπιαγωγείων για αγροτικές περιοχές της Σενεγάλης. Το έργο επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει την προσχολική εκπαίδευση, αντλώντας έμπνευση από τη φύση και την τοπική παράδοση.

Η αρχιτεκτονική πρόταση απομακρύνεται από τις συνηθισμένες ορθογώνιες φόρμες και επενδύει σε καμπύλες δομές, δημιουργώντας ένα περιβάλλον προστατευτικό, φιλικό και διεγερτικό για τα παιδιά. Οι χώροι παραπέμπουν τόσο σε φυσικά σχήματα σαν άνθη που βλασταίνουν όσο και σε παραδοσιακές κοινότητες της υποσαχάριας Αφρικής, όπου οι κατοικίες οργανώνονται γύρω από αυλές και στρογγυλές καλύβες.

Στην καρδιά του νηπιαγωγείου δεσπόζει μια κεντρική αυλή, σχεδιασμένη για παιχνίδι, συγκεντρώσεις και δημιουργικές δραστηριότητες. Οι κυρτές γραμμές εξαλείφουν τις γωνίες, μειώνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων και ενισχύοντας την αίσθηση χαράς και ελευθερίας. Θέλαμε να φτιάξουμε χώρους που να αγκαλιάζουν τα παιδιά, όπως η φύση και η οικογένεια, σημειώνει ο Κώστας Μανωλίδης.

Λειτουργικά, το σχολείο περιλαμβάνει πέντε αίθουσες, έναν ευέλικτο εκπαιδευτικό χώρο, γραφεία με μονάδα υγειονομικής φροντίδας, τραπεζαρία, αποθήκες και τουαλέτες. Η κατασκευή στηρίζεται σε παραδοσιακά υλικά της περιοχής: πλίνθους από πηλό που αφήνουν να περνά φυσικό φως και αέρας, κορμούς φοινικιάς για στήριξη, οροφές από μπαμπού και στέγες από μεταλλικά φύλλα. Τα δάπεδα συνδυάζουν σκυρόδεμα, σπασμένα πλακίδια και πατημένο κόκκινο χώμα, προσαρμοσμένα στις κλιματικές συνθήκες.

Το αποτέλεσμα δεν είναι μόνο μια σχολική υποδομή. Πρόκειται για ένα οικοσύστημα μάθησης, όπου η αρχιτεκτονική συνδέεται με τη φύση και υποστηρίζει τη γνωστική, συναισθηματική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών. Μια πρόταση που αναδεικνύει πώς ο σχεδιασμός μπορεί να συμβάλει στην εκπαίδευση, την ισότητα και τη βιωσιμότητα.

Πηγή: https://kostasmanolidis.wixsite.com/works/inflorescence

www.ertnews.gr

Επικαιρότητα

Επιβράδυνε στο 1,7% η

Του Τάσου Δασόπουλου Στο1,7% διαμορφώθηκε η ανάπτυξη για το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου από 2,2% το πρώτο, με οδηγούς τις επενδύσεις, την ιδιωτική κατανάλωση και τις εξαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν μεν αλλά με ρυθμούς κατώτερους του αναμενόμενου.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio