Μαγνησία

BuildAsNature: Ψηφιακά παιχνίδια για λύσεις εμπνευσμένες από τη φύση

BuildAsNature: Ψηφιακά παιχνίδια για λύσεις εμπνευσμένες από τη φύση

Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλία (ΤΗΜΜΥ), και συγκεκριμένα η ερευνητική ομάδα Δημιουργικών Τεχνολογιών Μάθησης (Creative Technologies Learning Lab CTLL), αναπτύσσει ψηφιακό παιχνίδι για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση που ενθαρρύνει

Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλία (ΤΗΜΜΥ), και συγκεκριμένα η ερευνητική ομάδα Δημιουργικών Τεχνολογιών Μάθησης (Creative Technologies Learning Lab CTLL), αναπτύσσει ψηφιακό παιχνίδι για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση που ενθαρρύνει τους φοιτητές να σχεδιάσουν λύσεις βασισμένες σε φυσικά πρότυπα και διαδικασίες (Nature-Based Solutions) για την αντιμετώπιση σύνθετων προκλήσεων βιωσιμότητας. Το παιχνίδι προσομοιώνει σενάρια της πραγματικής ζωής που βοηθούν τους χρήστες να καταλάβουν τί είναι οι λύσεις βασισμένες στη φύση, πού και πώς είναι χρήσιμες, και πώς συγκρίνονται με παραδοσιακές λύσεις μηχανικής. Οι χρήστες, αναλαμβάνοντας το ρόλο του δήμαρχου, σχεδιάζουν πολιτικές και λαμβάνουν αποφάσεις με βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο αντίκτυπο για να αντιμετωπίσουν σύγχρονα και επείγονται περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως η μόλυνση, οι πλημμύρες, και η ξηρασία. To ψηφιακό παιχνίδι απευθύνεται σε φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ωστόσο μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες άλλων ομάδων εκπαιδευομένων.

Η δράση υλοποιείται στα πλαίσια του ερευνητικού έργου BuildAsNature: Serious Games for Building Resilience Through Nature-Based Solutions που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στην υλοποίηση συμμετέχουν, εκτός από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τα πανεπιστήμια Fachhochschule Dortmund (Γερμανία), Tallinn University (Εσθονία), και University of Rejkiavik (Ισλανδία) καθώς και η εταιρεία VirtualCampus (Πορτογαλία).

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας διοργάνωσε στις 11 και 12 Σεπτεμβρίου 2025 τη 2η προγραμματισμένη συνάντηση της κοινοπραξίας του έργου στο Βόλο με τη συμμετοχή όλων των εταίρων. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν πάνω στο μεθοδολογικό υπόβαθρο του έργου που υποστηρίζεται από συνεντεύξεις έμπειρων ερευνητών σε 5 χώρες (Ελλάδα, Γερμανία, Εσθονία, Ισλανδία, και Πορτογαλία), το σχεδιασμό και την τεχνική υλοποίηση του ψηφιακού παιχνιδιού, και την πιλοτική εφαρμογή του με ομάδες φοιτητών στα πλαίσια ευρέων πρωτοβουλιών μάθησης.

Το έργο υλοποιείται από το 2024 έως το 2026. Επιστημονικά υπεύθυνοι είναι το μέλος ΕΔΙΠ του ΤΗΜΜΥ κ. Χαρίκλεια Τσαλαπάτα και ο Ομ. Καθ. του Τμήματος κ. Ηλίας Χούστης.

www.ertnews.gr

Επικαιρότητα

Επιβράδυνε στο 1,7% η

Του Τάσου Δασόπουλου Στο1,7% διαμορφώθηκε η ανάπτυξη για το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου από 2,2% το πρώτο, με οδηγούς τις επενδύσεις, την ιδιωτική κατανάλωση και τις εξαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν μεν αλλά με ρυθμούς κατώτερους του αναμενόμενου.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio