Μαγνησία

Βόλος: Προβλήματα με την εγγραφή στο σχολείο για τα παιδιά διαζευγμένων γονέων

Βόλος: Προβλήματα με την εγγραφή στο σχολείο για τα παιδιά διαζευγμένων γονέων

Εγκύκλιος που έφτασε από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τονίζει ότι απαιτείται συναίνεση και από τους δύο γονείς για εγγραφή – μετεγγραφή ενός παιδιού σε σχολείο, κάτι που έχει δημιουργήσει ζητήματα. Είναι μία εγκύκλιος που γυρίζει τέσσερα χρόνια πίσω, στο 2021,

Εγκύκλιος που έφτασε από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τονίζει ότι απαιτείται συναίνεση και από τους δύο γονείς για εγγραφή – μετεγγραφή ενός παιδιού σε σχολείο, κάτι που έχει δημιουργήσει ζητήματα.

Είναι μία εγκύκλιος που γυρίζει τέσσερα χρόνια πίσω, στο 2021, που όμως βγήκε από το συρτάρι γιατί στο Βόλο υπήρξαν αρρυθμίες. Όπως για παράδειγμα γονέας που κατήγγειλε τους διευθυντές δύο σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας ότι επέτρεψαν την μεταγραφή του παιδιού από το ένα σχολείο στο άλλο χωρίς τη δική του συναίνεση και επίσης ότι το παιδί του πήγε εκδρομή, χωρίς να έχει το σχολείο φροντίσει και για τη συναίνεση του δεύτερου γονιού.

Έτσι λοιπόν η δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανασύρει από το συρτάρι αυτή την εγκύκλιο του 2021 και λέει ότι προκειμένου να εγγραφούν τα παιδιά στο σχολείο χρειάζεται η συναίνεση και των δύο γονέων. Τι σημαίνει όμως αυτό για ζευγάρια διαζευγμένων, για μονογονεϊκές οικογένειες και ενδεχομένως για ζευγάρια που έχουν χωρίσει και έχουν προβλήματα στην επικοινωνία τους;

Η Ευγενία Μπάκα, δικηγόρος και παράλληλα υπηρετεί στη δημόσια εκπαίδευση ως εκπαιδευτικός, μίλησε στην εκπομπή Περίμετρο της ΕΡΤ3 για το θέμα.

Να διευκρινίσω τι συμβαίνει όταν γονέας έχει αποκλειστική επιμέλεια γονέα, όταν οι γονείς έχουν συνεπιμέλεια με οριζόμενη την κατοικία του ανηλίκου και γονείς με συνεπιμέλεια και εναλλασσόμενη κατοικία. Σχολική μονάδα φοίτησης ορίζεται πάντα η κατοικία του ανηλίκου. Όποιος έχει την αποκλειστική επιμέλεια του ανηλίκου, στο σπίτι μένει μαζί του ο ανήλικος, οπότε το εγγράφει το παιδί στην κατοικία, σε σχολική μονάδα την πλησιέστερη της κατοικίας. Ο άλλος γονέας δεν έχει κανέναν λόγο. Όταν οι δυο γονείς έχουν συνεπιμέλεια, ορίζεται στη συνεπιμέλεια ποια είναι η κατοικία του ανηλίκου.
Εάν έχει ορισθεί κατοικία του ανηλίκου του ενός από τους δυο γονείς, τότε το παιδί πηγαίνει στην πλησιέστερη σχολική μονάδα. Έχει ήδη ορισθεί στη συνεπιμέλεια ο τόπος κατοικίας, άρα τόπος φοίτησης σχολική μονάδα πλησιέστερη της κατοικίας. Το ενδεχόμενο πρόβλημα που μπορεί να δημιουργείται είναι στη συνεπιμέλεια με εναλλασσόμενη κατοικία.
Όταν δηλαδή το παιδί τη μια βδομάδα μένει με τον πατέρα του και την άλλη εβδομάδα με τη μητέρα. Οπότε σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία των γονέων για το ποια σχολική μονάδα, ανέφερε μεταξύ άλλων η κα.Μπάκα, τονίζοντας ότι δημιουργείται κενό στο νομό.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Δήλωση για το θέμα έκανε και ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σωκράτης Σαβελίδης.

Ρεπορτάζ: Φρόσω Παύλου

www.ertnews.gr

Επικαιρότητα

Επιβράδυνε στο 1,7% η

Του Τάσου Δασόπουλου Στο1,7% διαμορφώθηκε η ανάπτυξη για το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου από 2,2% το πρώτο, με οδηγούς τις επενδύσεις, την ιδιωτική κατανάλωση και τις εξαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν μεν αλλά με ρυθμούς κατώτερους του αναμενόμενου.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio