Μαγνησία

Μαγνησία: Νέα εποχή για τα ΚΤΕΛ Διαγωνισμοί 15ετίας για το έργο των μεταφορών στην περιφέρεια

Μαγνησία: Νέα εποχή για τα ΚΤΕΛ  Διαγωνισμοί 15ετίας για το έργο των μεταφορών στην περιφέρεια

Σημαντικές αλλαγές προετοιμάζονται για τις οδικές μεταφορές επιβατών στην Ελλάδα, καθώς μετά τη λήξη της δημόσιας διαβούλευσης στις 5 Νοεμβρίου, αναμένεται να προκηρυχθεί ο πρώτος από τους 94 διαγωνισμούς που θα καθορίσουν το μέλλον των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ σε όλη

Σημαντικές αλλαγές προετοιμάζονται για τις οδικές μεταφορές επιβατών στην Ελλάδα, καθώς μετά τη λήξη της δημόσιας διαβούλευσης στις 5 Νοεμβρίου, αναμένεται να προκηρυχθεί ο πρώτος από τους 94 διαγωνισμούς που θα καθορίσουν το μέλλον των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ σε όλη τη χώρα. Οι διαγωνισμοί αυτοί θα δώσουν, σε όσους αναδειχθούν ανάδοχοι, το αποκλειστικό δικαίωμα εκτέλεσης δρομολογίων για τα επόμενα 15 χρόνια, σηματοδοτώντας ένα νέο τοπίο για τις μεταφορές στην περιφέρεια.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας, Δημήτρης Κολυνδρίνης, μιλώντας στην ΕΡΤ Βόλου, πρόκειται για μια διαδικασία που βασίζεται σε ευρωπαϊκή οδηγία και προετοιμάζεται από το 2022. Μέχρι σήμερα τα ΚΤΕΛ λειτουργούσαν βάσει νομοθετικού πλαισίου και ανάθεσης έργου από το κράτος, χωρίς να έχει προηγηθεί διαγωνιστική διαδικασία. Τώρα το έργο αυτό θα δημοπρατηθεί και θα υπάρξει ανάδοχος που θα το αναλάβει για δεκαπέντε χρόνια, σημειώνει.

Η αλλαγή αυτή, σύμφωνα με τον κ. Κολυνδρίνη, έχει θετικά και αρνητικά στοιχεία. Από τη μία, θεσπίζεται ένα πιο διαφανές και ευρωπαϊκό πλαίσιο λειτουργίας από την άλλη, μπαίνουν όλα τα ΚΤΕΛ σε μια διαγωνιστική διαδικασία με αβέβαιο αποτέλεσμα. Μπαίνουμε σε διαγωνισμούς όπου το αποτέλεσμα δεν είναι σίγουρο για κανέναν, τονίζει. Παράλληλα, επισημαίνει ότι ο νέος μηχανισμός θα εξασφαλίσει πως κάθε κοινωνική πολιτική ή επιπλέον υποχρέωση που επιβάλλεται στα ΚΤΕΛ θα πρέπει πλέον να πληρώνεται.

Όσον αφορά τον κίνδυνο αύξησης των εισιτηρίων, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Μαγνησίας θεωρεί πως αυτό θα εξαρτηθεί από το κόστος συμμετοχής και τις επενδύσεις που θα χρειαστεί να κάνει κάθε ανάδοχος. Παράλληλα, δεν αποκλείει τη συμμετοχή μεγάλων εταιρειών στους διαγωνισμούς, αν και εκτιμά ότι δύσκολα θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στο τοπικό μοντέλο λειτουργίας των ΚΤΕΛ, που βασίζεται στη λαϊκή συμμετοχή και τοπική γνώση.

Τα ΚΤΕΛ είναι εταιρείες λαϊκής βάσης, με πολλούς μετόχους που εργάζονται οι ίδιοι στο έργο τους. Αυτό είναι δύσκολο να αντικατασταθεί από μια απρόσωπη μεγάλη εταιρεία, υπογραμμίζει ο κ. Κολυνδρίνης, δίνοντας το στίγμα μιας μεταβατικής αλλά κρίσιμης περιόδου για τον δημόσιο χαρακτήρα των μεταφορών στην περιφέρεια.

www.ertnews.gr

Επικαιρότητα

Επιβράδυνε στο 1,7% η

Του Τάσου Δασόπουλου Στο1,7% διαμορφώθηκε η ανάπτυξη για το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου από 2,2% το πρώτο, με οδηγούς τις επενδύσεις, την ιδιωτική κατανάλωση και τις εξαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν μεν αλλά με ρυθμούς κατώτερους του αναμενόμενου.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio