Μαγνησία

Βόλος: Επαναλαμβάνονται οι Τρωάδες από την Πειραματική Σκηνή

Βόλος: Επαναλαμβάνονται οι Τρωάδες από την Πειραματική Σκηνή

Μετά από απαίτηση πολλών θεατών επαναλαμβάνεται η παρουσίαση του έργου ΤΡΩΑΔΕΣ του Ευριπίδη σε μετάφραση Γιάννη Τσαρούχη για τέσσερες ακόμη παραστάσεις: Το Σάββατο 18, Κυριακή 19, και Σάββατο 25, Κυριακή 26 Οκτωβρίου. Οι Τρωάδες είναι ένα αντιπολεμικό έργο, κυρίως διότι

Μετά από απαίτηση πολλών θεατών επαναλαμβάνεται η παρουσίαση του έργου ΤΡΩΑΔΕΣ του Ευριπίδη σε μετάφραση Γιάννη Τσαρούχη για τέσσερες ακόμη παραστάσεις: Το Σάββατο 18, Κυριακή 19, και Σάββατο 25, Κυριακή 26 Οκτωβρίου.

Οι Τρωάδες είναι ένα αντιπολεμικό έργο, κυρίως διότι καταγγέλλει την ανελέητη αυθαιρεσία των νικητών έναντι των ηττημένων. Ενδεχομένως σ’ αυτή την καταγγελία να οφείλει και τη διαχρονική του απήχηση και τη δημοφιλία του μέχρι τις μέρες μας.

Το έργο ανέβηκε το πρώτον το 415 π.Χ. στα πλαίσια των Μεγάλων Διονυσίων. Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος βρισκόταν σε εξέλιξη και λίγο νωρίτερα, μήνες μόνον, οι Αθηναίοι είχαν επιτεθεί στη Μήλο την οποία κυριολεκτικώς ερήμωσαν, σκοτώνοντας όλους τους άνδρες και πουλώντας σκλάβους όλα τα γυναικόπαιδα. Στην ισοπεδωμένη πόλη εγκατέστησαν αποίκους από την Αθήνα. Ο Ευριπίδης ήθελε να προειδοποιήσει τους Αθηναίους συμπολίτες του πως η ολοσχερής καταστροφή-ύβρις της Μήλου θα επισύρει ασφαλώς και την τιμωρία των νικητών.

Ο συμβολισμός είναι προφανής: στις Τρωάδες οι νικητές Έλληνες ρημάζουν την Τροία και η ολοκληρωτική τους ασέβεια προς ανθρώπους-αιχμαλώτους, προς ναούς, ιερά και τάφους πεθαμένων προκαλεί την μήνιν του Ποσειδώνα και της Αθηνάς (συμμάχου των Αχαιών κατά την διάρκεια του Τρωικού πολέμου), οι οποίοι σε αγαστή συνεργασία απεργάζονται τον όλεθρο των ασεβών Ελλήνων. Ο Ευριπίδης, δια στόματος Ποσειδώνα, ευθέως προλέγει: “Ανόητος είναι οποίος κουρσεύει πόλεις ναούς ρημάζει, ιερά και τάφους πεθαμένων με τη σειρά του θα χαθεί κι αυτός.”

Ο Ευριπίδης, χωρίς ν’ αναφέρεται στην αγριότητα του πολέμου αυτού καθ’ εαυτού, προβάλλει τα δεινά που έπονται του πολέμου και φανερώνει το πως αυτά τα δεινά επενεργούν στον ψυχισμό των ανθρώπων που τα υφίστανται. Κάθε θύμα έχει τη δική του αντίδραση που αποκαλύπτει το χαρακτήρα του και τον εσωτερικό του κόσμο.

Το έργο παρουσιάζεται σε  σκηνοθεσία Δημήτρη Πανταζή, σκηνικά- κοστούμια  Πασχάλη Αγγελίδη και Δημήτρη Πανταζή, μουσική Γρηγόρη Σουλτάνη, φωτισμούς Δημήτρη Δημητριάδη, φωτογραφίες Αντρέα Καψάλη.

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι : Σταμάτης Παυλής, Χαρούλα Νικολάου, Αμαλία Κούρου, Μαρία Αθανασίου,  Δημήτρης Θεοχαράκης, Αναστασία Χωματίδη, Φαίη Τσοπουρίδη, Ελένη Μπακίρη, Αλέξανδρος Χατζηχαραλάμπους, Κατερίνα Ποδιά, Κυρατσώ-Σούλα Κολιαμήτρα, Ρίτσα Κωστοπούλου, Ζωή Μαυροϊορδανίδου, Αντώνης Φάρης και ο μικρός Βαγγέλης Τσιντσίνης.

Η πώληση εισιτηρίων θα γίνεται στο ταμείο του Θεάτρου.

Το ταμείο ανοίγει μια ώρα πριν την παράσταση.

Γενική είσοδος 10.

Τηλέφωνο για πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων: 6944388045

www.ertnews.gr

Επικαιρότητα

Επιβράδυνε στο 1,7% η

Του Τάσου Δασόπουλου Στο1,7% διαμορφώθηκε η ανάπτυξη για το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου από 2,2% το πρώτο, με οδηγούς τις επενδύσεις, την ιδιωτική κατανάλωση και τις εξαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν μεν αλλά με ρυθμούς κατώτερους του αναμενόμενου.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio