Μαγνησία

ReachOut: Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ενισχύει τη σχολική ανθεκτικότητα μαθητών απέναντι σε φυσικές καταστροφές

ReachOut: Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ενισχύει τη σχολική ανθεκτικότητα μαθητών απέναντι σε φυσικές καταστροφές

Μία σημαντική προσπάθεια υποστήριξης μαθητών που βιώνουν ψυχολογικό τραύμα από φυσικές καταστροφές αναπτύσσεται μέσω του ερευνητικού έργου ReachOut: Empowering Teachers to Become Trauma Sensitive Schools, στο οποίο συμμετέχει το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του

Μία σημαντική προσπάθεια υποστήριξης μαθητών που βιώνουν ψυχολογικό τραύμα από φυσικές καταστροφές αναπτύσσεται μέσω του ερευνητικού έργου ReachOut: Empowering Teachers to Become Trauma Sensitive Schools, στο οποίο συμμετέχει το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και συγκεκριμένα η ερευνητική ομάδα Δημιουργικών Τεχνολογιών Μάθησης.

Το έργο στοχεύει στην ανάπτυξη μαθησιακών δράσεων για την αντιμετώπιση του τραύματος από σεισμούς, πλημμύρες, ξηρασία και άλλα επικίνδυνα φαινόμενα, ένα ζήτημα ιδιαίτερα κρίσιμο για την περιοχή των Βαλκανίων, που πλήττεται συχνά από τέτοιες καταστροφές. Οι δράσεις απευθύνονται σε διδάσκοντες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρέχοντας εκπαιδευτικές πηγές που μπορούν να ενσωματωθούν σε μαθήματα κοινωνικών επιστημών, τεχνών, μουσικής, αθλητισμού, φυσικών επιστημών και γλωσσών, με στόχο την ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής ανθεκτικότητας των μαθητών.

Στα πλαίσια του έργου, το ΤΗΜΜΥ συμμετείχε στις 25 Σεπτεμβρίου 2025 σε συνάντηση κοινοπραξίας στην Αλεξάνδρεια της Ρουμανίας, μαζί με 15 εκπαιδευτές και ερευνητές από την Τουρκία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ελλάδα. Στη συνάντηση αναπτύχθηκε καινοτόμο διαδραστικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και ανάγκες των μαθητών στις τέσσερις χώρες. Παράλληλα, προετοιμάστηκαν πιλοτικές δράσεις που θα εφαρμοστούν με συμμετοχή μαθητών και διδασκόντων σε κάθε χώρα.

Το έργο ReachOut υλοποιείται από το 2024 έως το 2026 και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+. Στην κοινοπραξία συμμετέχουν, εκτός από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, η Περιφέρεια Κωνσταντινούπολης, περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης από Τουρκία και Ρουμανία, καθώς και μη κυβερνητικοί οργανισμοί από τη Βουλγαρία. Επιστημονικά υπεύθυνοι του έργου είναι η Χαρίκλεια Τσαλαπάτα (μέλος ΕΔΙΠ ΤΗΜΜΥ) και ο Ομ. Καθ. Ηλίας Χούστης.

Η πρωτοβουλία υπογραμμίζει τη σημασία της παιδαγωγικής και ψυχολογικής υποστήριξης μαθητών σε περιοχές που πλήττονται από φυσικές καταστροφές, θέτοντας τη βάση για μια ανθεκτική και ευαισθητοποιημένη σχολική κοινότητα.

www.ertnews.gr

Επικαιρότητα

Επιβράδυνε στο 1,7% η

Του Τάσου Δασόπουλου Στο1,7% διαμορφώθηκε η ανάπτυξη για το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου από 2,2% το πρώτο, με οδηγούς τις επενδύσεις, την ιδιωτική κατανάλωση και τις εξαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν μεν αλλά με ρυθμούς κατώτερους του αναμενόμενου.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio