Μαγνησία

Προβολή ντοκιμαντέρ Homeland/Επιστροφή στην πατρίδα

Προβολή ντοκιμαντέρ Homeland/Επιστροφή στην πατρίδα

Tην Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 19:00, στον κινηματογράφο Αχίλλειο του Βό-λου θα πραγματοποιηθεί προβολή του ντοκιμαντέρ Return to Homeland / Επιστροφή στην πατρίδα. Η προβολή εντάσσεται στις εκδηλώσεις της έκθεσης Στα Σύρματα: Μαγνησιώτες στα κάτεργα του Τρίτου Ράιχ που


Tην Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 19:00, στον κινηματογράφο Αχίλλειο του Βό-λου θα πραγματοποιηθεί προβολή του ντοκιμαντέρ Return to Homeland / Επιστροφή στην πατρίδα. Η προβολή εντάσσεται στις εκδηλώσεις της έκθεσης Στα Σύρματα: Μαγνησιώτες στα κάτεργα του Τρίτου Ράιχ που συνεχίζεται στο Μουσείο της Πόλης του Βόλου, και συνδιοργα-νώνεται από την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Μουσείων του Δήμου Βόλου, την Ομάδα Προ-φορικής Ιστορίας Βόλου και το σωματείο Πολίτες για το Μουσείο της Πόλης του Βόλου ενώ υποστηρίζεται επικοινωνιακά από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Cinedoc Caravan. Στην προβολή θα παρευρεθούν οι σκηνοθέτες της ταινίας, Χρύσα Τζελέπη και Άκης Κερσανίδης, και ο πρωτα-γωνιστής της και συγγραφέας του βιβλίου Ο τόπος του εγκλήματος, Τίτους Μίλεχ. Θα ακο-λουθήσει συζήτηση. Η είσοδος είναι ελεύθερη.


Το ντοκιμαντέρ έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2025), όπου απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, ενώ απέσπασε και το βραβείο κοινού στο 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χα-νίων.
Ο Τίτους Μίλεχ, Γερμανός ψυχίατρος, μετά από πολλά χρόνια άρνησης της καταγωγής του, λόγω της ναζιστικής κληρονομιάς, ξεκινά ένα ταξίδι επιστροφής στη γενέτειρά του, τη Γερμα-νία. Ένα ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο των εγκλημάτων του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Επι-σκέπτεται τόπους μνήμης και ανθρώπους σε μια προσπάθεια κατανόησης της ιστορικής αλήθει-ας, και αναζήτησης απαντήσεων για τον παραλογισμό του παρελθόντος. Περισσότερο από μια βιογραφία, πρόκειται για την υπαρξιακή αναζήτηση ενός ανθρώπου που διασχίζει το χρονικό της ανθρώπινης σκληρότητας, με στόχο την αυτογνωσία και τη συμφιλίωση με το παρελθόν.


Το σενάριο και η σκηνοθεσία της ταινίας είναι της Χρύσας Τζελέπη και του Άκη Κερσανίδη, η μουσική του βολιώτη Κωστή Δρυγιανάκη και η διεύθυνση φωτογραφίας του Δράκου Πολυ-χρονιάδη. Η ταινία είναι παραγωγή του εργαστηρίου AnemiCinema, σε συνεργασία με την ΕΡΤ και τις εταιρείες Prossenghisi και Fantasia, ενώ έχει συγχρηματοδοτηθεί από το Ελληνικό Κέ-ντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚΟΜΕΔ) με την υποστήριξη του Γενικού Προξενείου της Ομοσπονδι-ακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.
Περισσότερες πληροφορίες για την ταινία βρίσκονται στο Φέισμπουκ, στη διεύθυνση https://www.facebook.com/returntohomelandfilm

www.ertnews.gr

Επικαιρότητα

Επιβράδυνε στο 1,7% η

Του Τάσου Δασόπουλου Στο1,7% διαμορφώθηκε η ανάπτυξη για το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου από 2,2% το πρώτο, με οδηγούς τις επενδύσεις, την ιδιωτική κατανάλωση και τις εξαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν μεν αλλά με ρυθμούς κατώτερους του αναμενόμενου.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio