Διοργανώθηκε τρίωρο σεμινάριο εκπαίδευσης και πρακτικής κατάρτισης στις πρώτες βοήθειες, ειδικά προσαρμοσμένο για άτομα με προβλήματα ακοής. Συνδιοργανωτές — Η Αντιπεριφέρεια Εθελοντισμού και Πρόνοιας της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ο Σύλλογος Κωφών και Βαρηκόων Λάρισας και το ΕΚΑΒ. Η εκπαίδευση έγινε στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου από εξειδικευμένο προσωπικό του ΕΚΑΒ. Περιελάμβανε χρήση διερμηνείας νοηματικής γλώσσας και κάλυψε ενότητες, όπως ΚΑΡΠΑ, αντιμετώπιση πνιγμονής, διαχείριση τραυμάτων κι' αιμορραγιών, όπως και επείγοντα περιστατικά. Η Αντιπεριφερειάρχης Ανδριάνα Κομήτσα, τόνισε ότι στόχος είναι η ενίσχυση της αυτονομίας των ατόμων με προβλήματα ακοής, η ισότιμη πρόσβαση στη γνώση και η καλλιέργεια κουλτούρας πρόληψης. Ευχαριστίες απηύθυναν η πρόεδρος του Συλλόγου Κωφών και Βαρηκόων Λάρισας (Ελένη Κέμου) και ο πρόεδρος της Π.ΟΜ.ΑμεΑ. Θεσσαλίας (Στέφανος Πάικος).

Μιά πραγματικά χρήσιμη πρωτοβουλία. Πώς όμως να την σσχολιάζαμε — όλοι εμείς οι σκεπτόμενοι Θεσσαλοί — βλέποντας τους επίσημους να μοιράζουν εύσημα στην ίδια αίθουσα, όπου πριν λίγες μέρες, συζητούσαν για τον τζόγο και τα ρομπότ;
Απογευματάκι Τρίτης, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου, στην Λάρισα.
Εκεί όπου συνήθως το μόνο , που αναζωογονείται είναι οι παλιές πολιτικές κόντρες — αυτήν την φορά είχαμε πραγματική Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ).
Η Αντιπεριφέρεια Εθελοντισμού και Πρόνοιας — σε μιά πραγματικά αξιέπαινη κίνηση — έφερε το ΕΚΑΒ και τον Σύλλογο Κωφών και Βαρηκόων , για ένα τρίωρο σεμινάριο πρώτων βοηθειών.
Είναι ν' αναρωτιέται κάν' είς – βέβαια – πώς φάνηκε στους ανθρώπους με προβλήματα ακοής, η σημειολογία του χώρου.
Στην αίθουσα, όπου οι περιφερειακοί σύμβουλοι προσποιούνται, πώς δεν ακούνε ο ένας τον άλλον – εδώ και μήνες – βρέθηκαν συμπολίτες μας , οίτινες πραγματικά χρειάζονταν διερμηνεία νοηματικής γλώσσας, ίνα επικοινωνήσουν!
Η διαφορά είναι , ότι οι μέν δεύτεροι συνεννοήθηκαν μιά χαρά, μέσα σε τρεις ώρες ... ενώ οι δέ πρώτοι — δέν τό έχουν καταφέρει ακόμα ... (!)
Η Αντιπεριφερειάρχης κ. Ανδριάνα Κομήτσα, δήλωσε γεμάτη περηφάνια, ότι «η γνώση βασικών δεξιοτήτων ... μπορεί να σώσει τη ζωή ενός συνανθρώπου μας».
Κι' έχει απόλυτο δίκιο.
Φανταστείτε την σκηνή — να παθαίνει κάποιος πνιγμονή (από το πολύ φαγητό , ή τις πολλές υποσχέσεις) και να βρίσκεται εκεί ένας εκπαιδευμένος συμπολίτης μας, να του κάνει την λαβή Heimlich ... (!)
Άν μή τί άλλο — η εκπαίδευση στην «αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών», είναι άκρως απαραίτητη σ' ένα Περιφερειακό Συμβούλιο ...
... καθώς ζεί σ' ένα μόνιμο 'state of emergency' ... (!)
Το εντυπωσιακότερο μέρος όμως, ήταν η εκπαίδευση στην διαχείριση «τραυματισμών και αιμορραγιών» ...
Ελπίζουμε , οι διασώστες του ΕΚΑΒ , να έδειξαν και πώς σταματάει η οικονομική αιμορραγία στα έργα της Θεσσαλίας , ή πώς δένεται μ' επίδεσμο μιά πληγωμένη πολιτική καριέρα ... Επειδή, αυτά τά μαθήματα θά' πρεπε να είναι υποχρεωτικά για όλο το περιφερειακό σχήμα ... (!)
Η πρόεδρος του Συλλόγου κ. Κέμου και ο πρόεδρος της Π.ΟΜ.ΑμεΑ. κ. Πάικος — μοίρασαν θερμές ευχαριστίες ...
Καί δικαιολογημένα — αφού τέτοιες δραστηριότητες ενισχύουν την αυτονομία και την αλληλεγγύη!
Κι' εμείς με την σειρά μας επικροτούμε ...
Συμπέρασμα
Μιά εξαιρετική και ουσιαστική πρωτοβουλία , που Μας απέδειξε , ότι στον Θεσσαλικό κάμπο μπορούμε να συνεννοηθούμε , μέ τά χέρια πολύ καλλίτερα — απ' ό,τι μέ τά λόγια!
Τουλάχιστον τώρα — άν κάποιος στο Περιφερειακό Συμβούλιο αρχίσει να χειρονομεί άγρια — θά νωρίζουμε άν ζητάει τον λόγο , ή άν απλώς εφαρμόζει τις οδηγίες του ΕΚΑΒ , για την αντιμετώπιση του πνιγμού ... {Τί σού είναι η Γνώση!}

