Θεσσαλία

Η Αέναη Εξωστρέφεια της Αγροδιατροφικής Ταυτότητας

Η Αέναη Εξωστρέφεια της Αγροδιατροφικής Ταυτότητας

Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη Θεσσαλίας ενισχύει τη συνεργασία της με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας (ΣΒΘΣΕ), με στόχο τη σύνδεση της πρωτογενούς παραγωγής με τη βιομηχανία, τη μεταποίηση, τη συσκευασία και τα logistics, προωθώντας ένα ενιαίο και ισχυρό αγροδιατροφικό μοντέλο για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στις πρότυπες επιχειρήσεις Centaur στον Βόλο και Voliotis Family στο Πήλιο, όπου αναδείχθηκαν η σημασία της καινοτομίας, της ποιότητας, της ιχνηλασιμότητας και της προστιθέμενης αξίας στην αγροδιατροφή. Η πρωτοβουλία επιβεβαιώνει τον ρόλο της Σύμπραξης ως γέφυρας μεταξύ παραγωγής, τεχνολογίας και αγοράς.

Η 'Αγροδιατροφική Σύμπραξη' της Περιφέρειας Θεσσαλίας συνεχίζει "ακάθεκτη", το μεγάλο ταξίδι της. {déjà vu}

Μετά την ιστορική συνάντηση για την αγροδιατροφική ταυτότητα στην Αγιά , ακολούθησε νέα ιστορική συνάντηση, για την αγροδιατροφική ταυτότητα στον Βόλο.

Η αποστολή – αυτήν την φορά – περιλάμβανε εξωστρέφεια, δικτύωση, συνέργειες, καινοτομία, μεταποίηση, τυποποίηση, πιστοποίηση, ιχνηλασιμότητα, προστιθέμενη αξία, ολοκληρωμένο οικοσύστημα και φυσικά αγροδιατροφική ταυτότητα.
Η τελευταία μάλιστα αναφέρεται τόσες φορές στο κείμενο · ώστε στο τέλος ο αναγνώστης αρχίζει να αναζητά την αστυνομική του ταυτότητα, ίνα βεβαιωθεί, ότι δεν έχει "μετατραπεί" κι' ο ίδιος σε 'αγροδιατροφική' !

Η συνάντηση χαρακτηρίζεται «εποικοδομητική».
Όπως όλες οι συναντήσεις, στα δελτία τύπου.
Κανένα δελτίο μέχρι σήμερα δεν έχει ανακοινώσει 'αντιπαραγωγική', 'μέτρια' , ή 'κουραστική' συνάντηση.
Όλες είναι εποικοδομητικές.
Όλες ανοίγουν δρόμους.
Όλες δημιουργούν προοπτικές.
Όλες διαμορφώνουν πλαίσια.
Και όλες οδηγούν σε νέες συναντήσεις ... (!)

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η χρήση της λέξης «εξωστρέφεια».
Η εξωστρέφεια βρίσκεται παντού.
Στην παραγωγή.
Στην μεταποίηση.
Στην συσκευασία.
Στην ελιά.
Στο ελαιοτριβείο.
Στην τεχνολογία.
Στο 'logistics' ...
... Άρα, η «εξωστρέφεια»  —  λίγο ακόμη και θ' αποκτήσει δικό της γραφείο στην Περιφέρεια ... (!)

Αξιοσημείωτο είναι, ότι το δελτίο επαναλαμβάνει, πολλές φορές, την ανάγκη για «συγκεκριμένα αποτελέσματα».
Πρόκειται για μιά ευγενική υπενθύμιση  —   ότι μέχρι στιγμής βρισκόμαστε ακόμη στο στάδιο των συναντήσεων,
που θα οδηγήσουν στα αποτελέσματα ...
Τ' αποτελέσματα – βέβαια – αναμένονται στο επόμενο δελτίο ... (!)
'Η στο μεθεπόμενο ... (!)
'Η σε κάποιον οδικό χάρτη, ο οποίος θα σχεδιαστεί στο πλαίσιο μιάς νέας συνέργειας.
Έν τώ μεταξύ  —  οι επισκέψεις, στις επιχειρήσεις της Μαγνησίας, είχαν ασφαλώς ενδιαφέρον.
Διότι εκεί – για μιά στιγμή – το δελτίο εγκαταλείπει την θεωρία και συναντά ανθρώπους, οίτινες πραγματικά παράγουν προϊόντα! 
Τα οποία καί εξάγουν · καινοτομούν κι' επενδύουν.
Και ίσως εκεί να βρίσκεται η ουσία ...
Όχι στις ατελείωτες διακηρύξεις, περί δικτύωσης.
Αλλά στις επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν  —  εξάγουν και δημιουργούν προστιθέμενη αξία, χωρίς να "χρειάζονται" δεκαπέντε φορές την λέξη «προστιθέμενη αξία» , μέσα σ' ένα δελτίο τύπου.

Η Περιφέρεια – τώρα πιά – μάς διαβεβαιώνει , ότι περνάει από την «θεσμική συγκρότηση» στην «ενεργή λειτουργία».

Ο πολίτης – πάντως – θα καταλάβει, ότι η μετάβαση ολοκληρώθηκε, όταν αρχίσει να βλέπει υπολογίσιμα αποτελέσματα!
Καί όχι μόνον "μετρήσιμες" συναντήσεις ... !

Επικαιρότητα

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Η συνάντηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Θεσσαλίας με τη διοίκηση του ΣΒΘΣΕ στον Βόλο επιβεβαίωσε τη βούληση για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου συνεργασίας που θα συνδέει παραγωγή, μεταποίηση, logistics και γαστρονομία, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγροδιατροφικής ταυτότητας για τη Θεσσαλία. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην εταιρεία Centaur, με διεθνή δραστηριότητα στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων, καθώς και στο πρότυπο...
THINK TANK

1. Πόσα από τα έργα που ανακοινώθηκαν επανειλημμένα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν ολοκληρωθεί, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους και ποια μετρήσιμα αποτελέσματα έχουν αποδώσει στους πολίτες;

2. Γιατί η Περιφερειακή Αρχή δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία, στις συσκέψεις και στις δημόσιες ανακοινώσεις, χωρίς να συνοδεύονται πάντοτε από αντίστοιχη δημόσια λογοδοσία για την πρόοδο ή την αποτυχία των εξαγγελιών;

3. Μπορεί η διοίκηση Κουρέτα να παρουσιάσει συγκεκριμένα παραδείγματα προβλημάτων που καταγράφηκαν στο "πεδίο", επιλύθηκαν πλήρως και δεν χρειάστηκε να επανεμφανιστούν σε μεταγενέστερα δελτία τύπου ως εκκρεμότητες;