Οικονομία

Επιβατική κίνηση Αυγούστου: Οι Έλληνες είπαν "όχι" στη Μύκονο - Η Σαντορίνη περιόρισε τις απώλειες

Επιβατική κίνηση Αυγούστου: Οι Έλληνες είπαν "όχι" στη Μύκονο - Η Σαντορίνη περιόρισε τις απώλειες

Του Στάθη Βασιλόπουλου Η Μύκονος συνεχίζει να έρχεται αντιμέτωπη με μειωμένη αεροπορική κίνηση, κυρίως όσον αφορά στις πτήσεις εσωτερικού, με εξαίρεση τον Απρίλιο, που καταγράφηκε υψηλή ζήτηση λόγω του Πάσχα. Παρά την μικρή αύξηση των πτήσεων εξωτερικού, αυτή δεν επαρκεί

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Η Μύκονος συνεχίζει να έρχεται αντιμέτωπη με μειωμένη αεροπορική κίνηση, κυρίως όσον αφορά στις πτήσεις εσωτερικού, με εξαίρεση τον Απρίλιο, που καταγράφηκε υψηλή ζήτηση λόγω του Πάσχα. Παρά την μικρή αύξηση των πτήσεων εξωτερικού, αυτή δεν επαρκεί για να καλύψει τις απώλειες των τελευταίων ετών. Οι υψηλές τιμές διαμονής και υπηρεσιών καθιστούν το νησί προσιτό κυρίως σε μια ελίτ ξένων τουριστών με "γερά" βαλάντια, ενώ οι χρόνιες αδυναμίες στις υποδομές, όπως η σοβαρή κυκλοφοριακή συμφόρηση στην "καρδιά" του καλοκαιριού, λειτουργούν αποτρεπτικά για τους ταξιδιώτες.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, τον περασμένο Αύγουστο στο Νησί των Ανέμων η κίνηση εσωτερικού κινήθηκε καθοδικά (-7%), από 92.647 σε 86.197 επιβάτες, ενώ αντίθετα οι επιβάτες προερχόμενοι από το εξωτερικό ήταν αυξημένοι κατά 2,4% - 310.362 από 302.963. Μέσα στον μήνα διακινήθηκαν συνολικά 396.559 επιβάτες έναντι 395.610 επιβατών πέρσι (0,2%). Σε επίπεδο οκταμήνου διακινήθηκαν 1.231.495 επιβάτες έναντι 1.242.727 επιβατών το αντίστοιχο διάστημα την περσινή χρονιά, μια πτώση της τάξεως του 0,9%.

Η Σαντορίνη, ένας από τους βασικούς πυλώνες του ελληνικού τουρισμού, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τις συνέπειες της έντονης σεισμικής δραστηριότητας που έπληξε το νησί κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Παρά τις δυσκολίες, ο Αύγουστος ξεχώρισε ως ο μήνας με τη μικρότερη μείωση της επιβατικής κίνησης (-9,4%). Συγκεκριμένα, οι ξένοι επισκέπτες διαμορφώθηκαν σε 325.293, σημειώνοντας μείωση 7,3% σε σχέση με πέρσι, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού περιορίστηκαν σε 140.446 (-13,9% έναντι του Αυγούστου 2024). Συνολικά, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, η κίνηση στο νησί έφτασε τα 1,72 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας πτώση 16% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Πάντως, ο φετινός Αύγουστος έκλεισε με θετικό πρόσημο για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece, με την επιβατική κίνηση να αυξάνεται κατά 4% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρσι. Συνολικά, 6,78 εκατομμύρια επιβάτες χρησιμοποίησαν τα αεροδρόμια, καταδεικνύοντας τόσο τη σταθερότητα όσο και την ανθεκτικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, παρά τις σημαντικές διεθνείς αναταράξεις που επηρεάζουν τον κλάδο.

Τον Αύγουστο, οι επιβάτες στις εσωτερικές πτήσεις ανήλθαν σε 915.967, έναντι 903.580 τον αντίστοιχο μήνα του 2024, καταγράφοντας αύξηση 1,4%. Στις διεθνείς πτήσεις, ο αριθμός των επιβατών διαμορφώθηκε σε 5.870.234, από 5.621.822 τον Αύγουστο του 2024, παρουσιάζοντας άνοδο 4,4%.

Σε απόλυτους αριθμούς, πρώτο σε κίνηση αναδείχθηκε τον Αύγουστο το αεροδρόμιο της Ρόδου με 1,32 εκατ. επιβάτες, εκ των οποίων οι 1,21 εκατ. ήταν ταξιδιώτες από το εξωτερικό. Ακολουθούν η Κέρκυρα με 976.245 επιβάτες, η Θεσσαλονίκη με 910.204 επιβάτες και τα Χανιά με 730.186 επιβάτες. Σε ποσοστιαία διαφορά πάντως, τη μεγαλύτερη αύξηση από τον περασμένο Αύγουστο είδε το αεροδρόμιο της Καβάλας με 11,2%.

Σε επίπεδο οκταμήνου η μεγαλύτερη άνοδος σημειώθηκε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης (+7,6%). Έπεται το αεροδρόμιο της Καβάλας (+7,1%), ενώ η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης.

Πηγή: capital.gr

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio