Πολιτική

Στ. Γκίκας: Σχέδιο 585 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των λιμανιών

Στ. Γκίκας: Σχέδιο 585 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των λιμανιών

Η κυβέρνηση "ρίχνει άγκυρα" στα λιμάνια, με φιλόδοξο σχέδιο αναβάθμισης που αγγίζουν τα 585 εκατ. ευρώ, μετατρέποντάς τα σε πυλώνες συνδεσιμότητας, πράσινης μετάβασης και ασφάλειας. Στο άνοιγμα του 8ου συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας,

Η κυβέρνηση "ρίχνει άγκυρα" στα λιμάνια, με φιλόδοξο σχέδιο αναβάθμισης που αγγίζουν τα 585 εκατ. ευρώ, μετατρέποντάς τα σε πυλώνες συνδεσιμότητας, πράσινης μετάβασης και ασφάλειας.

Στο άνοιγμα του 8ου συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας, ξεκαθάρισε ότι η δημιουργία και αναβάθμιση λιμενικών υποδομών αποτελεί "βασική προτεραιότητα", ώστε η νησιωτική χώρα να αποκτήσει ίσους όρους ανταγωνιστικότητας με την ηπειρωτική Ελλάδα και τη διεθνή αγορά.

Ο κ. Γκίκας είπε ότι αυτή τη στιγμή "έχει εξασφαλιστεί μέσω του προγράμματος "ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027" του ΕΣΠΑ, χρηματοδότηση που ξεπερνά τα 180 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση 30 νησιωτικών λιμένων, με έμφαση στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά, εκ των οποίων τα 21 έργα, έχουν ενταχθεί στο Υπερταμείο.

Επιπλέον, στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχουν εξασφαλιστεί πάνω από 80 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις που αποσκοπούν στην αναβάθμιση νησιωτικών και περιφερειακών λιμένων".

Επίσης, αναφέρθηκε στην πράσινη μετάβαση των λιμένων, ειδικά αυτών που ανήκουν στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, τονίζοντας: "Έχουν ήδη κατανεμηθεί 10 εκατ. ευρώ για μελέτες cold ironing σε 4 λιμάνια (Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Κέρκυρα), ενώ μέχρι το 2029, 12 μεγάλοι λιμένες της χώρας θα έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Ο σχεδιασμός του υπουργείου προβλέπει συνολικά 23 λιμένες να έχουν δυνατότητα cold ironing".

Για το θέμα αυτό "έχουν εξασφαλιστεί 150 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα "Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή (ΠΕΚΑ) 2021-2027" και 115 εκατ. ευρώ από το "Ταμείο Απανθρακοποίησης"", ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε στις υποχρεώσεις που απορρέουν από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και στην έμφαση που δίνεται στην ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων (διεθνής Κώδικας ISPS) και τους ασφαλείς συνοριακούς ελέγχους (Κώδικας Σένγκεν, Σύστημα Εισόδου/Εξόδου - EES), με χρηματοδότηση που ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε στον διπλασιασμό των κονδυλίων για τις υποδομές και μεταφορές, που ανακοινώθηκε από τον επίτροπο για τις βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό Απόστολο Τζιτζικώστα, χαρακτηρίζοντας την απόφαση "κεφαλαιώδους σημασίας", ενώ τόνισε και την σημασία της συμβολής του ιδιωτικού τομέα στην όλη προσπάθεια αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών.

Το 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών πραγματοποιείται υπό την αιγίδα των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και με τη στήριξη 25 και πλέον φορέων και οργανισμών των δύο κλάδων. Η φετινή διοργάνωση αναμένεται να προσελκύσει περισσότερους από 1.500 συνέδρους, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της για τους κλάδους των υποδομών και μεταφορών.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio