Οικονομία

Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι το 2026 προβλέπουν για Ελλάδα ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και ΤτΕ - Οι προβλέψεις για επενδύσεις, κατανάλωση, εξαγωγές

Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι το 2026 προβλέπουν για Ελλάδα ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και ΤτΕ - Οι προβλέψεις για επενδύσεις, κατανάλωση, εξαγωγές

Του Τάσου Δασόπουλου Τησυνέχιση της σύγκλισης των εισοδημάτων με το μέσο όρο της ΕΕ,τουλάχιστον μέχρι και το τέλος του 2026, επιβεβαιώνουν μέχρι στιγμής οι προβλέψεις των διεθνών οργανισμών, οι οποίοι παρακολουθούν στενά την ελληνική οικονομία, και της ΤτΕ, οι οποίες θέλουν

Του Τάσου Δασόπουλου

Τησυνέχιση της σύγκλισης των εισοδημάτων με το μέσο όρο της ΕΕ,τουλάχιστον μέχρι και το τέλος του 2026, επιβεβαιώνουν μέχρι στιγμής οι προβλέψεις των διεθνών οργανισμών, οι οποίοι παρακολουθούν στενά την ελληνική οικονομία, και της ΤτΕ, οι οποίες θέλουν την Ελλάδα να αναπτύσσεται με μέσο ετήσιο ρυθμό υψηλότερο από 2%.

Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπήπροβλέπει ότι η Ελλάδα θα αναπτυχθεί με ρυθμό 2,3% για φέτος και 2,2% το 2026. Ο ΟΟΣΑπροβλέπει ανάπτυξη 2% για φέτος και 2,1% το 2026. Το ΔΝΤ, όπως πάντα πιο συντηρητικό, προβλέπει ανάπτυξη 2,1% για φέτος και 1,8% το 2027. Η Τράπεζας της Ελλάδος, αν και αναθεώρησε οριακά την ανάπτυξη για φέτος στο 2,2% από 2,3% στην αρχή του χρόνου λόγω της διεθνούς αβεβαιότητας,συνεχίζει να εκτιμά ότι θα έχουμε ανάπτυξη 2% για το 2026, ενώ κάνει πρόβλεψη 2,1% για το 2027.

Στοιχείο αναφοράς για την ανάπτυξη για όλουςείναι η πλήρης αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων που έχει εξασφαλίσει η χώρα, με πρώτο το Ταμείο Ανάπτυξης για το οποίο η ΤτΕεκτιμά ότι μπορεί, αν αυξήσει σωρευτικά το ΑΕΠ κατά 7%, μέχρι και το τέλος του 2026.Ένα δεύτερο, έμμεσο κέρδος, το οποίο επισημαίνει η Τράπεζα από την σωστή αξιοποίηση του ΤΑΑείναι αυτό που προκύπτει από την υλοποίηση των 77 μεταρρυθμίσεωντου προγράμματος και οι οποίες θα έχουν διαρθρωτικό και μακροχρόνιο αποτέλεσμα στην οικονομία μέχρι και το 2030.

Εκτός από τοντομέα των συνολικών επενδύσεων, ο οποίος αναμένεται να έχει αύξηση σε μέση ετήσια βάση κατά 7%, το ΑΕΠ της χώραςέχει να ωφεληθεί και από την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσηςμε ρυθμό 1,8% τόσο για φέτος, όσο και για το 2026.

Οιμειώσεις φόρων που θα γίνουν φέτος και το 2026, σε συνδυασμό με τις εισοδηματικές ενισχύσεις για συγκεκριμένες ομάδες εργαζομένων, την αύξηση τουκατώτατου μισθού και τις αυξήσεις στο δημόσιο και τις συντάξεις, οι οποίες πλέον γίνονται σε ετήσια βάσηείναι στοιχεία που θα ενισχύσουν το διαθέσιμο εισόδημα. Ειδικότερα, τα μέτρα συνολικού ύψους 2,8 δισ.ευρώ που έχουν ληφθεί φέτος και τα μέτρα 1,76 δισ.ευρώ, κυρίως μέσω της μείωσης φόρων που δρομολογούνται για το 2026,θα βοηθήσουν ώστε η ιδιωτική κατανάλωσηνα συνεχίσει να αυξάνεται με ρυθμό 1,8% φέτος και το 2026.

Οι εξαγωγές

Οι εξαγωγέςπλήττονται σε σκέλος των αγαθώνκυρίως έμμεσα από τους δασμούς Τράμπ. Συνεπώς, δεν αναμένεται να πιάσουν τον στόχο για αύξηση 3,1% για φέτος και 4% το 2026 που έχουν τεθεί για φέτος και το 2026. Ωστόσο, στις συνολικές εξαγωγές,όπου συμμετέχουν και οι υπηρεσίες και ειδικά ο τουρισμός, το αποτέλεσμα θα είναι αρκετά βελτιωμένο. Σύμφωνα με την Τράπεζατης Ελλάδος,στο τέλος του χρόνου οι εξαγωγές θα έχουν αύξηση 3% και μάλιστα θα είναι και θετικές για το ΑΕΠ (+2,2%). Την σωτηρία για τις εξαγωγέςθα προσφέρει για άλλη μια φορά ο τουρισμός, ο οποίος αναμένεται να έχει μια αύξηση των εισπράξεων κατά 15% και των αφίξεων επισκεπτών κατά 2,5%.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio